tanforum - Re: Fw: [Tf] Ertekrend es oktatas

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Fw: [Tf] Ertekrend es oktatas

  • From: "Benko L�szl�" <lbenko AT enternet.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: Fw: [Tf] Ertekrend es oktatas
  • Date: Thu, 30 Dec 2004 22:03:30 +0100

> emberiséget hivokre és
----------------------------------------------nyisz
Létezik egyébként olyan továbbképzés tanárok számára, ami ezzel a témával
> foglalkozik? Jó lenne ezeket a gondolatokat, amiket a listatagok itt
> leírnak, más fórumokon is, többekkel is megosztani!
>
> Boldog új évet mindenkinek!
> Üdvözlettel
> Glóner Csaba

Mélységesen egyetértek a leírtakkal, - bár már a hely miatt töröltem oket -
a valóság nem "fehér és fekete" minden. Sok olyan elismert tudóst is
ismerünk, aki nem volt ateista. (Had ne soroljak neveket!) Azt viszont én
sem vagyok képes megérteni, hogy miért kell(ene) összekeverni a hitet a
vallással. Ez két, és teljes mértékben különbözo dolog. A vallás feladata a
lelki gondozás lenne, és nem a fizikai valóság megfogalmazása, a tudományé
pedig a fizikai, materiális tények felfedése. Ez - nézetem szerint - két, és
egymással köszöno viszonyban nem álló dolog. Éppen az a baj, amikor e
kettot - bármilyen okból! - valaki összekeveri. Ahogy a tudománynak nem
feladata a lelki, erkölcsi, EMBERI tartás, viselkedés "meghatározása", úgy a
vallásnak sem lenne feladata a "természettudományok" "hit alapján történo
megfogalmazása". Ha ezeket a logikus, és feltétlen fennálló dolgokat mindkét
részrol betartanák, nem lehetne semmi "vita" afelett, hogy kinek van
"igaza", mert nem errol szól(na) a dolog. Természetesen, ez nem azt jelenti,
hogy "suszter maradjon a kaptafánál", hanem ezt úgy gondolom, hogy mindenki
azt tegye, amihez ért, és ami a feladata. Sajnos, ennek még nyomát sem látni
napjainkban, pedig igen szükséges lenne mihamarabb, éppen a haladás, és a
normális, elvárható élet érdekében. Mindkét fél csak NYERNE a fentiek
figyelembe vételével, hiszen jelentos eroket von el jelenünkben is a
folyamatos vita, ellentét.
Lehetséges, hogy túlzottan is "elvontan" látom a kérdést, de ez az én
véleményem.
Tisztelettel:
Benko László.