tanforum - [Tf] Ertekrend es oktatas - tananyag

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Ertekrend es oktatas - tananyag

  • From: "Simon Gyula" <simon AT math.klte.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Tf] Ertekrend es oktatas - tananyag
  • Date: Fri, 31 Dec 2004 13:21:07 +0100

Ugy gondolom, az egesz vita picit felre csuszott, nem a hangnemeben, hanem iranyat tekintve. Szerintem az egyhazi es nem egyhazi iskolak kozotti vilagnezeti kulonbsegek nem a termeszettudomanyos thttp://wmi.math.u-szeged.hu/wmi/livecd/t politikai orientaciokban.
A vallasos/ateista vilagnezet lenyege az (szerintem!), hogy szuksegunk van-e gondolkodasi mankokra vagy sem, szuksegunk van-e az eletben iranymutatasra, vagy felnottkent kepesek vagyunk-e elni eletunket, es, hogy ki az, akiben leginkabb bizunk: egy vegtelen hatalmu ISTEN, vagy mi MAGUNK.
Ezt mindenki magaban intezi el, aki inkabb magaban hisz, arra hivatkozik, hogy o nem gyerek, kepes eligazodni a vilagban, aki hivo, az meg arra, hogy akarmi is tortenik velunk, az mindenkeppen a Mindenhato szerint tortent.
Nem hitvitat akarok generalni, hiszen az teljesen ertelmetlen, csak egyszereuen arra akartam ramutatni, h szerintem ezek a vilagnezeti kulonbsegek mit jelentenek. Es ezen tkp felesleges vitatkozni.
A gond ott kezdodik, amikor egy adott politikai iranyzat "mindenhatosagat" probaljuk a gyerekek torkan letuszkolni. Rengeteg peldat lehet erre talalni, de max. negyevente tomegevel hallhatunk ezekrol, de nem csak a mediabol, hanem sajat kornyezetunkbol is meritve.
BUEK.