tanforum - Re: [Tf] Egyházi iskolák

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Egyházi iskolák

  • From: "Ladanyi Gusztav" <gusty AT ladanyi.com>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>, <riki AT programozo.hu>
  • Cc:
  • Subject: Re: [Tf] Egyházi iskolák
  • Date: Wed, 10 Nov 2004 11:00:26 +0100

Ez azt jelenti, hogy az egyházi kezelésű intézmények
finanszirozása az eddigi rendszerben is átlag alatti volt. Tehát amennyiben
minden iskola hirtelenjében valamilyen felekezet kezelésébe kerülne (csak a
gondolat játék kedvéért) akkor azon az állam elég sokat spórolna, mert egy

Már ne haragudj, de ha az állam 100%-ot finanszíroz, akkor minek adja át az
egyháznak? S akkor mit vállal az egyház? A 100%-os finanszírozásért cserébe
viszont extra feltételeket és követelményeket támaszt. Köztudott, hogy a legtöbb
egyházi iskolában vannak bizonyos "elvárások". Már ne is haragudj, de miért
az állam finanszírozza az egyházak "utánpótlás nevelését"?

Az egyházi iskola szelektál, nem vesz fel akárkit, tehát nem lát el teljeskörűen
állami feladatokat. Tudtommal az ott tanítók nem minősülnek közalkalmazottnak,
s így nem illetik meg őket azok a jogok sem. Tehát valahol törvényen kívüliek,
netán felettiek kívánnak lenni, itt viszont szigorúan belül. Ez az én
igazságérzetemet sérti. Ebben az esetben én is egyházi iskolába kívánom járatni
a gyerekemet, s cserébe elvárom, hogy kapjon felmentést a vallási témájú órákról,
ne várják el a templomjárást, ne folytassanak semmilyen ideológiai nevelést.
S természetesen ezek mellőzése miatt ne érje hátrányos megkülönböztetés,
előítélet. Ha ez működik, akkor jogos a 100%-os finanszírozás.

Nemrég volt konkrét példa: a homoszexuális diák esete. Az egyházi iskola
jogot formált a diák kizárására, viszont az állam minden diáknak biztosítja
a tanuláshoz való jogot, fajra, nemre, vallásra való tekintet nélkül.

"semlegesnél világnézetnél többet nyújtó" (egyházi) intézmények

Na ez a másik, ami b...a a csőröm. Már többször leírtad, így nem tudok szó
nélkül elmenni mellette.

Már miért lenne több? Tudom ez flame szagú, de én a gyerekemnek beszélek
vallásokról (többről, nem egyről), s a vallás nélküli ideológiákról egyaránt.
Ismeri a föld, emberiség keletkezésének történetének bibliai és nem bibliai
magyarázatát. Negatív felhangok nélkül. Soha nem mondtuk a gyereknek,
hogy isten nincs, hogy vannak emberek, akik nem számítanak, alsóbbrendűek.
Ismeri az érem egyik és másik oldalát is. Ha majd elég nagy lesz, választ,
hogy hozzá melyik áll közelebb.

Ezzel szemben a többet nyújtó a saját elméletét sulykolja, közben a többi
hamisságát bizonygatva. Szerintem ez nem több, hanem kevesebb.

gusty