tanforum - Re: [Tf] Egyházi iskolák

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Egyházi iskolák

  • From: "Ladanyi Gusztav" <gusty AT ladanyi.com>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] Egyházi iskolák
  • Date: Mon, 8 Nov 2004 10:58:41 +0100

Azzal hogy az "országos átlagnak megfelelő" összeget megkapják "levonva
belőle" a felújításokra fordított költségeket már most sem tűnik azonosnak.
Szerintetek azt az iskolát, ami egyházi fentartású sose kell felújítani????

Azért van néhány fontos dolog, amit nem árt észben tartani:

1,
Az egyházak számára nem kötelező feladat az oktatás. Ez önként vállalt
feladat annak terheivel együtt. Nem várható el, bár manapság ez a gyakorlat,
hogy az állam újítsa fel, tartsa karban az egyházi tulajdonú építményeket.

2, Az állam az állami bevételekből gazdálkodik. Az egyházak gazdálkodjanak
a saját bevételeikből. Nyilván gond, hogy papíron sok a hívő, de az egyházi
adót ennek töredéke hajlandó csak fizetni. Ezt a problémát viszont az
egyházaknak kell kezelni. Nyilván nem szigorítanak komolyaan az
"adópolitikájukon", hiszen ezzel rengeteg "hívő" ébredne öntudatra. :-))

3,
Bevallom én elfogult vagyok, hiszen én nem szeretem az egyházakat, de ettől
függetlenül be kell látni, hogy az államot és az egyházat szét kell választani.
Az állam elvárásaink szerint egy demokratikus intézményrendszer kell legyen,
míg az egyházak nem azok.

4, Az egyházi iskolák fenntartanak maguknak bizonyos jogokat. Cserébe az állam
fenntart bizonyos összegeket. Ez így jogos.

gusty