tanforum - Re[2]: [Tf] Egyházi iskolák

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re[2]: [Tf] Egyházi iskolák

  • From: Sólyom Miklós <miklos AT solyom.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Cc:
  • Subject: Re[2]: [Tf] Egyházi iskolák
  • Date: Mon, 8 Nov 2004 13:26:26 +0100

Sziasztok!

Teljesen egyetértek Gustyval.

Emlékezzetek vissza, néhány éve hogy leverte a biztosítékot,
amikor merészelte a kormány azt mondani, hogy OK, nekem mindegy,
hogy önkormányzati, vagy egyházi az adott (mondjuk eü.) intézmény,
a normatív támogatáson felül is adok pénzt, de pályázzatok és
azután számoljatok el vele.

Arról is mélyen hallgat most mindenki, hogy a vegyes hitéleti
támogatási rendszer valószínűleg továbbra is fennmarad, ami
leginkább a katolikus és református egyházanak előnyös.
(Régről működik az SZJA 1% felajánlás + a fennmaradó rész
szétosztása, az előző kormány szeretett volna áttérni a legutóbbi
népszámlálás - adatvédelmi szempontból kicsit aggályos - adatai
lapján történő támogatásra. Aztán, hogy hogy ne törjön ki a népharag,
mindkettő alapján folyósítanak).

Egyébként érdekes, hogy mindig az oktatással kapcsolatos változások
érintik a legérzékenyebben az egyházakat. Vajon miért?
Óvodáért, iskoláért, meg egyetemért komolyan tudnak harcolni
az egyházak, de egy hajléktalan szálló megszerzéséért és
működtetéséért eddig nem még láttam nagy marakodást.
Sokkal kevesebbet hallunk az egészségügyi intézményeikről, a
karitatív feladatok ellátásával kapcsolatban pedig szinte
elhanyagolható hír lát napvilágot. Vajon ezeken a területeken
minden OK, dől a pénz? Vagy csak kevésbé hangsúlyos?

Ha igazán demagóg szeretnék lenni, akkor pedig a Mátyás
templom jut az eszembe. Évek óta tudjuk, számtalan
helyen és formában megjelent, hogy ramaty állapotban van,
fel kellene újítani. Nemrég költségvetési forrásból elkezdték
a tatarozást, mire a katolikus egyház közölte, hogy
jelen pillanatban nem áll módjában egy árva vasat sem
adni hozzá. Pedig ha jól tudom, többek között e célból is
évek óta belépődíjat szednek a turistáktól.

--
Üdvözlettel,
Sólyom Miklós