tanforum - Re: [Tf] Egyházi iskolák

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Egyházi iskolák

  • From: Simon Gyula <simon AT inf.unideb.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu, riki AT programozo.hu
  • Cc:
  • Subject: Re: [Tf] Egyházi iskolák
  • Date: Fri, 05 Nov 2004 17:37:40 +0100

On Fri, 5 Nov 2004 16:32:30 +0100, riki a programozo <riki AT programozo.hu> wrote:

2004. október 26. 08.17 datummal Kiraly Peterne ezt irta:
Kedves Karcsi!

És kedves listatagok!

On Tue, 26 Oct 2004, Dorozsmai Karoly wrote:
> [...]

Magam is voltam Egyházi alkalmazott (tanitottam) sok furcsaság a munkáltatói
oldalon, sok bizonytalanság a munkavállalói oldalon.

Jó ha tudjátok, minden ciklusban damoklesz kardja lebeg ezek felett az
intézmények felett, ami nagyon bizonytalanná teszi az Egyházi fenttartó
dolgát. Barátom felesége egyházi ovodában Óvónő. Előbb kapnak X-ezer forintot
játékra, felszerelésre, bármilyen dologra, mint a dolgozók jutalmazására, a
tartós béremelés meg csak halasztóban van. Ahhoz hogy ezt megértsétek
becsatoltam egy ((talán nem vallásosakat is elgondolkodtató)) mellékletet.

Magyarországon nincs kiszámítható hosszútávon pártoktól semlegesen egységesen
szabályozott finanszirozási biztonság az Egyházi intézmények számára. Ezért
nem mernek az intézményvezetők annyira nagyvonalúak lenni (lefelé
elköteleződni) az alkalmazottak béreivel kapcsolatban, mert nem tudják mit
hoz a holnap! Ezért törekednek arra, hogy minimális létszámmal oldják meg azt
amihez állami intézményeknél 1-2 fővel több alkalmazott jut. Ennek eredménye
a kényszerű túlmunka, az azonos állami státusnál alacsonyabb juttatások. Mert
hosszútávon ezt látják biztosan fenntarthatónak.

Az én gyermekem is egyházi Óvodába jár, és szeretném egyházi iskolába is adni
mindegyiket. Én is azonos adótörvények szerint fizetem az adómat mint azok
akik állami intézménybe iratják gyermeküket. Akkor az én gyermekem után miért
akar a kormány kevesebb támogatást adni az intézménynek mint a vele egykorú
többi gyermek után??? Az alulfinanszirozás hosszútávon nem az oktatási
versenyt erősíti, hanem kontraszelektiv hatást okoz! (Ez a hatás
tettenérhető a témaindító levélben ismertetett szituáció kapcsán)

Egyet értek a téma egyik hozzászólójával Boldog Ferenccel és azt mondom:
"MÉLTÓ A MUNKÁS A MAGA BÉRÉRE! " kiegészítésképp hozzátenném: "Megérdemli az
én gyermekem is az azonos támogatást az állami központi elosztásból" mert
végtére is nekem is ugyanazon törvények szerint számítják az adómat, mint a
többi dolgozókét, akiknek a pénzéből Gyurcsányék visszaosztogathatnak, csak
nem úgy ahogy kéne! Ne az én gyermekemen akarjanak spórolni!!!!
TILTAKOZOM ..... (Ha együttérzel velem tiltakozz te is)
/ Riki /
Nem ertem az egeszet. Mi a tiltakozas alapja? Az, hogy pl az okormanyzati iskolak tobb tamogatast kapnak ("fejpenzt")? Vagy, hogy torvenyi bizonytalansag van abban a kerdesben, hogy meddig kapnak az egyhazi iskolak is tamogatast?
A konkret torvenyi szabalyozast meg tudnad mutatni? Utana mutasd mellekleted.:-)
sgy