tanforum - [Tf] Re: Egyházi iskolák

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Re: Egyházi iskolák

  • From: riki a programozo <riki AT programozo.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Tf] Re: Egyházi iskolák
  • Date: Mon, 8 Nov 2004 12:07:13 +0100

2004. november 5. 17.37 datummal Simon Gyula ezt irta:

> Nem ertem az egeszet. Mi a tiltakozas alapja? Az, hogy pl az okormanyzati
> iskolak tobb tamogatast kapnak ("fejpenzt")? Vagy, hogy torvenyi
> bizonytalansag van abban a kerdesben, hogy meddig kapnak az egyhazi
> iskolak is tamogatast?
> A konkret torvenyi szabalyozast meg tudnad mutatni? Utana mutasd
> mellekleted.:-)
> sgy

A fő gondot abban látom, hogy a törvények nem 'hosszútávon' biztosítanak
kiszámítható jövőt. Periódusonként, (kormányonként) lényeges változtatások
kockázatát hordozzák. Egy Oktatási intézményt nem 4 évre alapítnak, se az
alapítványok, se magánszemélyek, se az egyházak. (Remélem az állam és az
önkormányzatok sem, mert különben azt is a mi adónk és gyermekeink bánják) Az
oktatási rendszer kiszámítható működtetésének az ilyen parlamenti
periódusokon átívelő biztonságot kellene hordoznia. - EZ A FŐ GONDOM -
Lehetőleg úgy, hogy annak módosítgatásai miatt a gyermekek nevelése ne
szenvedjen kárt, és ne legyen világnézetileg diszkriminatív jellegű. Amit
most irni fogok az nem személyeskedő jellegű hanem csak azért irom így, hogy
jobban érzékelhető legyen mennyire a zsebünkre megy a dolog. Te is és én is
adófizető államplgárok vagyunk, a te gyereked állami intézménybe jár az enyém
nem jár állami intézménybe, mert egyházi intézménybe irattam. Az egyházi
intézményben 'világnézetileg nem semleges' oktatás keretében ugyanazokat a
szaktárgyakat törvényeknek megfelelő elismert tanterv keretében oktatják,
tehát az állami feladatot az államtól átvállalja az egyházi intézmény, de
világnézetileg a 'semleges'-nél többet nyújt, (de ez most nem kérdés, mert
valamelyik iskola a sportban nyújt többet, a másik suli meg a zenében stb...)
Furcsa helyzetet adna, ha mindkettőnk közös adójából a központi állami
elosztás a gyermekeinket megkülönböztetné, és ugyanazon állami feladatok
ellátására 'világnézeti alapon' egyikünk gyermeke többet kapna mint a
másikunké. Miközben az általunk fizetett adóban a bevalláskor nem mutatkozik
meg a világnézeti különbözőség, de ne is mutatkozzzon meg! De ne mutatkozzon
meg akkor sem, amikor az adóinkat felhasználják Tehát az országos átlagnak
megfelelő finanszirozással gazdálkodhasson a világnézetileg 'nem semleges'
nevelés is, amennyiben az állami feladatot valóban teljesen átveszi.

Nem tudom mennyire sikerült megérttetnem miért tiltakozom, de remélem talán
sikerült.

ui: A vonatkozó törvényekkel (és tervezetekkel) kapcsolatban az enyémnél
szakértőbb hozzászólás került a listára, igy abba én nem mennék bele, esetleg
további kérdés esetén az illetékes remélem további szakértő válaszokat is ad
majd. Tehát nyugodtan olvasd el a korábbi levélbe csatolt SXW mellékletet.