fizinfo - [Fizinfo] Paks2, fizika, ELFT, Matematika erettsegi

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Paks2, fizika, ELFT, Matematika erettsegi

  • From: "Horvath Istvan" <Horvath.Istvan AT uni-nke.hu>
  • To: <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Paks2, fizika, ELFT, Matematika erettsegi
  • Date: Tue, 24 Jun 2014 10:19:24 +0200

Kedves Kollegak,

Tobb mindent szeretnek irni, de csak a (szerintem) legfontosabbat irnam most.
Fontosak ezek a kerdesek es beszelgessunk is roluk.
De szerintem a legfontosabb, es a leghatekonyabb, az
lenne, ha kimuvelt fizika tanarokat tudnank felnevelni.
(majdnem azt irtam, hogy letrehozni)
Tudom, hogy ez sokunknak fontos, es, hogy az ELFT is sokat
munkalkodik ez ugyben (pl. anketok).
De ne felejtsuk el, es tartsuk szem elott, hogy ez a leghatekonyabb.
Nehany ezer igazan jo fizika (es mas) tanar a kozoktatasban, sok itt is
vitatott kerdest vinne tarsadalmi szinte is elore.
(megjegyzem; nem biztos, hogy a tanarral van gond, a rendszerben is
vannak olyan elemek, amik gatoljak a kivalo oktatast)

Hogyan lesz sok, nagyon jo fizika tanar Magyarorszagon, arra persze sok
recept van.
Errol most nem szeretnek irni. Csak a praktikus szempontot vetnem fel.
El kell erni, hogy ertemes elhivatott diakok jelentkezzenek tanarnak.
Ez ugyben is van mar elorelepes. (talan nem 4 fo jelentkezik iden is)
A tragedia, akkor jon el, ha az a meg mindig tanito generacio
eleri a 70 evet (vagy 65-ot), es abbahagyja a tanitast.
Ugyanis ahhoz, hogy fizika tanarnak jelentkezzen valaki a felsooktatasba,
ahhoz talalkoznia kell kivalo tanarokkal.
Felreertes ne essek, vannak a 40 (vagy 50) alatti korosztalyban is kivalo
tanarok,
de erzesem szerint nem annyian mint az idosebben kozott.
Nagyon nehez egy genaracio kieseset potolni. De ha nem vigyazunk
kieshet egy masodik genaracio is. Az lesz majd a tragedia.
(a nagy gond nem is a tanari szinvonal, hanem a letszam, fogynak a tanarok)

Mit tehetunk? Sokat! Tanitjuk az ifjusagot, es megbecsuljuk, megbecsultetjuk
a tanarokat.
Esetleg beszelgetunk, akar ezen a forumon is.
Most csak ujra, tudatositani szerettem volna, amit ugyis sokan tudunk.

Meg egy dolgot ne feledjunk. Mindig lehet rosszabb. Ezt az utobbi 24
evben is tobbszor lathattuk. Most az oktatasrol beszelek. Erre is vigyazzunk.

Megjegzes a matematika erettsegihez. 2006-ban a cseheknel megszuntettek a
kotelezo erettsegit matematikabol. Azt olvastam, azota mar ujra
visszaallitottak.
Erre is figyeljunk, mert ha nalunk is megszunne a kotelezo matemtika
erettsegi, azt
nem csak a matematika oktas sinylene meg.

Tovabbi szep nyarat minden kolleganak!
Horvath Pista

Ezt az e-mailt virus- es SPAM-szuresnek vetettuk ala a filter:mail
MessageLabs rendszerrel. Tovabbi informacio: http://www.filtermax.hu

This email has been scanned for viruses and SPAM by the filter:mail
MessageLabs System. More information: http://www.filtermax.hu