fizinfo - Re: [Fizinfo] Válasz Hajdu Csabának Paks2-ről

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Válasz Hajdu Csabának Paks2-ről

  • From: Hidas Pál <hidas.pal AT wigner.mta.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Válasz Hajdu Csabának Paks2-ről
  • Date: Wed, 25 Jun 2014 13:41:37 +0200 (CEST)

Ezzel a linkkel kapcsolatban, eszembe jutott, hogy a szélerőművek akkor kezdtek terjedni, amikor sok évvel ezelőtt 100 Ft körüli áron kötelező volt átvenni a megtermelt energiát. Ez nyilván
fedezte a szélerőmű (szélkerék) költségeit, de az átvett véletlenáramhoz
szükséges hálózatfejlesztési,
energiatárolási költségek az átvevőre hárultak, amelynek költségeit
szemérmesen elhallgatták.

Eszembe jut az energiatárolásról a hajdan a Prédikálószékre tervezett nagy
vízmedence, ami
a nagymarosi vízerőművet egészítette volna ki. Ezt ma már támogatják a
züldek? Költői kérdés.

A szélkereket vízbontásra, hidrogéntermelésre használva megoldódna a tárolási
probléma.
A hidrogént pedig üzemeanyagként lehetne járművekbe használni. A technológia
létezik,
nem tudom, mi az oka a terjersdésének. Egy dolgot szoktak mondani, nagyon balesetveszélyes a közúti hidrogénhajtás. Nem tudom, mi a helyzet valójában.

Hidas Pál