fizinfo - Re: [Fizinfo] Válasz Hajdu Csabának Paks2-ről

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Válasz Hajdu Csabának Paks2-ről

  • From: Hlavathy Zoltan <hlavathy.zoltan AT energia.mta.hu>
  • To: Hidas Pál <hidas.pal AT wigner.mta.hu>
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Válasz Hajdu Csabának Paks2-ről
  • Date: Wed, 25 Jun 2014 14:26:37 +0200 (CEST)

A jelenlegi helyzet az, hogy ha a vegyiparnak hidrogénre van szüksége, akkor olcsóbb azt a metán bontásával elöállítani, mint a víz elektrolízisével, söt üzemanyagcellában való elégetéshez is inkább az így nyert hirogént tisztítják, a benne lévö CO-t preferenciális oxidálással CO2-vé égetve.
A hidrogén üzemanyagként való felhasználása valóban nehézkes és veszélyes. A korábban emlegetett Oláh György-féle metanolgazdaság egyik lehetösége, hogy a hidrogént a CO2 + 3H2 -> CH3OH + H2O reakció segítségével metanollá alakítva folyékony üzemanyaghoz juthatunk, ld. pl.
http://en.wikipedia.org/wiki/Methanol_economy

Üdvözlettel,
Hlavathy Zoltán