tanforum - [Tf] Mail Queue is full

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Mail Queue is full

  • From: "Kovalcsik Istvan" <pp AT szentgyorgyi-bgy.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Tf] Mail Queue is full
  • Date: Wed Jun 20 16:34:00 2001

Karcsi!

Köszönöm szépen a leírást (ékezetes levél ügyében),
el tudtam olvasni (második nekifutásra) a szervereteken is,
de nagyon rendes tőled, hogy mail-ben is küldted.
Mint előző levelemben írtam, sikeres volt az akció.
A főnökömnél is bevágódtam vele :-)

(Nem szabad mindig mindennek tökéletesen működni az iskolában,
mert akkor úgy érzik, a rendszergazda semmit sem csinál :-) :-(
***
Újabb kérdés (Pegazussal kapcsolatosan egyelőre az utolsó).

Időnként felbukkan a következő üzenet (piros stoptáblával):

The Mail queue is full, which probably indicates
a system error on your server. Your message
cannot be sent - please contact your System Manager.

Első néhány alkalommal csak akkor csinálta, ha csatolt állományt
akartam küldeni (másfél évig semmi gond nem volt, csatolni is lehetett).
Próbálkoztam sokmindennel: néha a squid beállításait piszkálva
javult meg a helyzet, néha csak úgy, néha pedig nem csak a csatolt
állományt tartalmazó levélnél stoppolt le, hanem sima text levélnél is.

Gyanakodtam arra is, hogy a USER-nek, aki küldi a levelet, kevés a
volume-on a kvótája (nálunk 4MB-ra állítottam be a limitet),
gyanakodtam sok másra is, de nem tudok rájönni. Olyan felhasználónál
is előjön (pl. nálam), akinek nincs behatárolva a lemezfoglalása,
s újraindítással nem tudom megszüntetni, de gyakran magától is
helyrejön, és tudok küldeni. Szakmai vizsgán pl. 3 gyerek nem tudott
csatolt levelet küldeni (az egyiknél megpróbáltam csatolás nélkül, úgy
sem ment. A többi tudott.

Érdekes, hogy ma is felbukkant. 2 levelet próbáltam elküldeni, egy 10k
nagyságrendűt és egy 1k-sat, s ez utóbbi se ment. Pár perc múlva a
PMail szabálytalan művelettel elszállt. Újraindítva minden OK volt.
Nem ez a jellemző. Az üzenet megjelenése után egy pár óráig/napig
általában nem sok jóra lehet számítani.

Ok ismeretlen (számomra).

Van valami tipped, esetleg megoldási javallatod?

Fáradozásod köszönve üdvözöl:

Kovalcsik István
K o v a l c s i k I s t v a n
Balassagyarmat, Szent-Gyorgyi Albert Gimnazium

mailto:suli507 AT miskolc.sulinet.hu

mailto:kovalcsik AT szentgyorgyi-bgy.sulinet.hu