tanforum - [Tf] Osztalyzas + kirandulas

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Osztalyzas + kirandulas

  • From: <d_sanyi AT server.ady-debr.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Tf] Osztalyzas + kirandulas
  • Date: Mon Jun 18 10:10:03 2001

Tisztelt Lista!

Az alabbi ket temaban varom velemenyeteket, illetve mi nalatok a
gyakorlat. (a ket kerdesre nem feltetlenul ugyanaz a valasz)

1.) osztalyozas
Matematikabol egy diak jegyeinek eves sulyozott atlaga kb.1,6
volt. Az ev vegi ismetles utan az utolso heten irattam az osztaly
minden tagjaval egy osszefoglalo dolgozatot, benne egy elmeleti
feladat es 4 db kulonbozo temabol vett egyeb feladat. Akik ket jegy
kozott alltak, ettol a dolgozattol varhattak sorsuk alakulasat. (erre
mar kulon jegyet nem adtam) Az elozoekben emlitett diak az 5
feladatbol 0 db-ot tudott megcsinalni, pontosabban nem volt
ertekelheto lepes a munkajaban. En tudattam vele, hogy ez a
tudas nem elegendo a tovabbhaladashoz, azaz elegtelen.

Osztalyozo konferencian felhivtak a figyelmemet, hogy 1,6-es
atlagra nem buktathatok. Ideztek az SZMSZ-bol, amelyben a 2-es
feltetele az1,5-es atlag. En arra emlekeztem az SZMSZ-bol, hogy
ha a javasolt jegy jelentosen, legalabb 0,5-el elter az atlagtol, akkor
a tanarnak szoban meg kell indokolnia donteset, es esetleg, ha a
konferencia nem fogadja el az indokait, akkor megvaltoztathatja a
jegyet. Mint kiderult, ez a szabaly ervenyes a tobbi jegyre, az
elegtelent kiveve. Szamomra ez erthetetlen. Az SZMSZ pontos
szovege itt olvashato:

www.ady-
debr.sulinet.hu\adyhu\konyvtar\dokument\szmsz\jutalom.htm#szak

Nekem mar a megfogalmazasban is furcsa a feltetel szo. (mint
matematikus, kulonbseget teszek szukseges es elegseges feltetel
kozott)

2.) kirandulas
Hogyan finanszirozzak az iskolak az osztalykirandulasokat?
Nalunk az SZMSZ a kollektiv szerzodesbol pontosan atvett modon.
Itt elolvashatod:

www.ady-
debr.sulinet.hu\adyhu\konyvtar\dokument\mleiras\egyeb.htm

Sajnos az igazgato egyszeruen azt mondta, hogy erre az
iskolanak nincs penze. Erre van lehetosege, de akkor mindenkivel
irasbeli megallapodast kellet volna kotnie, amelyben szabadnapra
csereli a kirandulas napjait. (amit en nem irtam volna ala)
Senkivel nem kotott megallapodast. Tehat fizetnie kellene...
Pedig ez naponta kb. netto 4000 Ft lenne.

Kellemes erettsegiztetest a sorstarsaknak!

Udvozlettel:

Dobra'nszky Sa'ndor
Ady Endre Gimna'zium 4024 Debrecen Liszt Ferenc te'r 3.
Telefon: 52/310-781/21
E-Mail:
d_sanyi AT ady-debr.sulinet.hu
WWW: http://www.ady-debr.sulinet.hu