tanforum - Re: [Tf] Osztalyzas + kirandulas

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Osztalyzas + kirandulas

  • From: "Koncz Endre" <koncz AT server.tig.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Osztalyzas + kirandulas
  • Date: Mon Jun 18 12:07:03 2001

Udv!

> 1.) osztalyozas
> Osztalyozo konferencian felhivtak a figyelmemet, hogy 1,6-es
> atlagra nem buktathatok. Ideztek az SZMSZ-bol, amelyben a 2-es
> feltetele az1,5-es atlag. En arra emlekeztem az SZMSZ-bol, hogy
> ha a javasolt jegy jelentosen, legalabb 0,5-el elter az atlagtol, akkor
> a tanarnak szoban meg kell indokolnia donteset, es esetleg, ha a
> konferencia nem fogadja el az indokait, akkor megvaltoztathatja a
> jegyet.
Ez tortent!

Nem ertem, mit nem ertesz?
Az ominozus dolgozatra a tanulo nem kapott jegyet. Ergo, a jegyei atlaga
1,6 maradt. Az SzMSzetek szerint /mivel 1,6 > 1,5 es a masik ket feltetel
teljesul/ erre kettest kell adjal, nem a nevelotestulet, hanem TE.

Ha megsem elegsegest javasolnal, akkor is kettest kap a gyerek, ha a
nevelotestulet ugy dont. A tanulo tovabbhaladasarol ugyanis a nevelotestulet
dont, mint azt a torveny kimondja /es amit atemeltetek az SzMSz-be/
E dontest ket dolog alapjan is meghozhatja
a, csak, mert merlegeles alapjan ugy dont.
b, minden merlegeles nelkul, alkalmazva az 1,6 > 1,5 szabalyt.

> konferencia nem fogadja el az indokait, akkor megvaltoztathatja a
> jegyet. Mint kiderult, ez a szabaly ervenyes a tobbi jegyre, az
> elegtelent kiveve.

Az elegtelent kiveve?
Pont az elegtelennel ervenyesul: a nevelotestulet dont a tovabbhaladasrol,
ergo megvaltoztathatja a jegyet

> Nekem mar a megfogalmazasban is furcsa a feltetel szo.

"A tanév végén a legalább elégséges osztályzat elérésének feltételei bármelyik
osztályozott tantárgy esetén az alábbi feltételegyüttes teljesül: "

A feltetel szon nem kell fennakadni. Az idezett mondat ugy ertelmetlen, ahogy
van.
Helyesen:
'Az elegseges osztalyzat feltetele barmely osztalyozott tantargy eseteben, a
tanev vegen,
az alabb felsoroltak egyuttes teljesulese:'

Mivel a "jatek"szabalyok ismertek, mostmar (es helyesen) nem csinalhat a
nevelo
akarmit. Olyan dontest kell mindig hozni, mely tamadhatatlan, mert adott
estben a
gyerek/szulo el a fellebbezes jogaval. Es oda mar nem Te mesz, hanem a
nevelotestulet
neveben az intezmenyvezeto.
Ezert oda kell figyelni a sokszor nem tartalmi, hanem formai dolgokra is.

Nehany megjegyzes egy kivulallotol /es igy nem ismerve a helyi viszonyokat/
- Nagyon alacsony (!) az az 1,5 -es atkag(hatar).
- Nem celszeru utolso heten dolgozatot iratni /nalunk tiltva is van, 12.
osztalyban
az utolso 2 hetben/.
- Soha nem iratnek olyan dolgozatot, ropket, stb, amire nem adnek osztalyzatot
Mindegy, hogy hogy sikerult. Sarkosan fogalmazva: en nem szorakozasbol
iratok,
javitok. Ne probalkozzon csak ugy, minden lehetseges kovetkezmeny nelkul!
Felelotlenul ne probalkozzon.
- Ki szoktam szamoltatni veluk, hogy az e'vi 35 jegybol adott atlagon mennyit
valtoztat egy jegy :-)

> 2.) kirandulas
> Sajnos az igazgato egyszeruen azt mondta, hogy erre az
> iskolanak nincs penze.
Amikor megszuletik a munkaterv, benne a "kotelezo" osztalykirandulassal,
akkor annak anyagi vonzata is van, melynek fedezetet az intezmenyvezeto
kell biztositsa.
Azert van idezojel, mert ugye nem kotelezo. De ha az intezmeny "kotelez" ra,
akkor finanszirozza. A helyi eroviszonyokat a kollektiv szerzodes rogziti.
Nalunk fizetik a szallast, az utikoltseget, es felugyeleti dijat.

Szamomra meglepo, hogy tantestuleti ertekezletrol tavol lehet maradni ilyen
csere-bere cimen.

Koncz Endre