tanforum - Re: [Tf] Osztalyzas + kirandulas

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Osztalyzas + kirandulas

  • From: <d_sanyi AT server.ady-debr.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Osztalyzas + kirandulas
  • Date: Tue Jun 19 13:33:03 2001
On 18 Jun 01, at 12:03, Koncz Endre wrote:

> Ez tortent!

Nem ez tortent. Az indokaim meghallgatasa nelkul, a szabalyra
hivatkozva automatikusan meg kellet adnom a kettest. Nem volt
szavazas.

> Nem ertem, mit nem ertesz?
> Az ominozus dolgozatra a tanulo nem kapott jegyet. Ergo, a jegyei atlaga
> 1,6 maradt. Az SzMSzetek szerint /mivel 1,6 > 1,5 es a masik ket feltetel
> teljesul/ erre kettest kell adjal, nem a nevelotestulet, hanem TE.

Szerintem az SZMSZ megfogalmazasa szerint az 1,5-es atlag
csak szukseges feltetel, de nem elegseges. Az atlagtol valo
elteres eseten szerintem a teendoket az elozo bekezdes rogziti.

> Ha megsem elegsegest javasolnal, akkor is kettest kap a gyerek, ha a
> nevelotestulet ugy dont.

En ugy gondoltam, hogy erveim elott meghajolnak.

> Az elegtelent kiveve?
> Pont az elegtelennel ervenyesul: a nevelotestulet dont a tovabbhaladasrol,
> ergo megvaltoztathatja a jegyet

1,6 automatikus 2-est von maga utan. Mindenfele szavazas nelkul.
De pl. a 2,6 eseten javasolhatok 2-est, felszolithatnak indoklasra,
majd ezutan szavazason dol el, hogy 2-est, vagy 3-ast kap az
illeto.

> Mivel a "jatek"szabalyok ismertek, mostmar (es helyesen) nem csinalhat a
> nevelo
> akarmit. Olyan dontest kell mindig hozni, mely tamadhatatlan, mert adott
> estben a
> gyerek/szulo el a fellebbezes jogaval. Es oda mar nem Te mesz, hanem a
> nevelotestulet
> neveben az intezmenyvezeto.
> Ezert oda kell figyelni a sokszor nem tartalmi, hanem formai dolgokra is.
>

> Nehany megjegyzes egy kivulallotol /es igy nem ismerve a helyi viszonyokat/
> - Nagyon alacsony (!) az az 1,5 -es atkag(hatar).

En is igy gondolom.

> - Nem celszeru utolso heten dolgozatot iratni /nalunk tiltva is van, 12.
> osztalyban
> az utolso 2 hetben/.

Ha szeretne a tanar ev vegi "felmero" dolgozatot iratni, akkor azt
csak egy korrekt ev vegi osszefoglalas utan illik. Marpedig a
szukos idokeretek miatt ez az ev vegere kerul. (Az ev vegi
dolgozatot fontosnak tartom)

> - Soha nem iratnek olyan dolgozatot, ropket, stb, amire nem adnek
> osztalyzatot

A diakokat a dolgozatjegy nelkul le tudnam zarni. Neha viszont
felmerul bennem, hogy ha valaki pl. 4,4-es atlagot produkalt ev
kozben, hatha az ev vegi felmerojeben meggyoz arrol, hogy tudja
ezt 5-osre is. Tehat elsosorban megnyugtatasul, ill. javitasi
lehetosegkent iratom. De szamomra, ertekiteletem szerint az 1,6-
es atlag nem elegendo, tehat elegtelen. De ha az illeto meggyoz
ennek ellenkezojerol a dolgozataval, akkor arra is kaphato vagyok.

> Amikor megszuletik a munkaterv, benne a "kotelezo" osztalykirandulassal,
> akkor annak anyagi vonzata is van, melynek fedezetet az intezmenyvezeto
> kell biztositsa.

Ezt az igazgato akkor nem gondolta at.

> Azert van idezojel, mert ugye nem kotelezo. De ha az intezmeny "kotelez" ra,
> akkor finanszirozza. A helyi eroviszonyokat a kollektiv szerzodes rogziti.

Rogziti, ezt nem akarja betartani.

> Nalunk fizetik a szallast, az utikoltseget, es felugyeleti dijat.

Mennyi felügyeleti díjat? Nalunk pl. vasarnap 16 ora + 4 ora
ejszaka.

> Szamomra meglepo, hogy tantestuleti ertekezletrol tavol lehet maradni ilyen
> csere-bere cimen.

Nem is lehet. A szabadnapot akkor veheted ki, ha arra a napra
nincs egyeb hivatalos elfoglaltsagod. Pl. kivehetnem holnap,
amikor egyebkent 10-13 oraig bent kell tartozkodni az iskolaban pl.
ujsagot olvasni (a tobbsegnek). Azt hiszem a ket nap nem
egyenerteku.

Udvozlettel:

Dobra'nszky Sa'ndor
Ady Endre Gimna'zium 4024 Debrecen Liszt Ferenc te'r 3.
Telefon: 52/310-781/21
E-Mail:
d_sanyi AT ady-debr.sulinet.hu
WWW: http://www.ady-debr.sulinet.hu