tanforum - Re: [Tf] Osztalyzas + kirandulas

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Osztalyzas + kirandulas

  • From: "Va'las Pe'ter" <turtle AT alarmix.net>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Osztalyzas + kirandulas
  • Date: Wed Jun 20 04:02:33 2001

> A torvenyt regen olvastam, de ott emlekezetem szerint egy egyszeru
> megfogalmazas van: a tanulo tovabbhaladasarol a nevelotestulet dont.

A torvenyben ket ellentmondo allitas van: az egyik szerint az
osztalyzas a tanar szuveren dolga, a masik, amit te emlitettel. Na
ezt adjuk ossze. :-(
A tanulsag csak az a dologbol, hogy ha akar buktatni kell, akar
kirugni, idoben el kell kezdeni adminisztralni, es kutya kemenyen
lefedezni. Jelen esetben (eso utan koponyeg, es tudom, nem erre
vonatkozott a kerdes) bevarrni az egyest az utolso dolgozatra is.
Hozzam is bekuldtek mar sztech osztalyzovizsgara gyereket, hogy
intezzem el, majd alairjak. (Nem sajat gyerek volt, beteg volt a
tanara.) Senki nem hitte, hogy itt meg is lehet bukni, de nulla ala'
volt a tudasa. At kellett engedni, mert nem ult bent 3 ember. Ebbol
nagyon tanultam.

En egyebkent nem ertem az ilyen szorszalhasogatast. A tanar
tudja, hogy mi mit er. Hogy lehet SZMSZ-ben ilyesmit leirni? Es az
atlagszamitas modja is ott van, hogy mit mivel sulyoznak? Ez
teljesen elburokratizalja a dolgot. Mondjuk 3 hettel a tanev vege
elott 1,6-ra all valaki, szerez egy igazolast, nem megy be tobbet.
Eleg sok jegye van, hianyzasi lehetosegeit nem meritette ki --
automatikusan atment??? Vagy igazolast sem szerez, csak ellogja
a matekorakat, es bemegy a tobbire. Ebbol lesz egy kettes
magatartas, meg egy kettes matek, es nagyon boldog lesz vele.

> Neked nem kell megadnod semmit. Te _javasolsz_ egy jegyet. Ezutan a
> nevelotestulet vagy a szabalyra hivatkozva vagy csak ugy, dont. Ott
A diak meg vigyorog a tanar kepebe. Lam, lam, leszavaztak,
hapsikam.
Szerintem az osztalyzasban ke't igazi hatar van, az 1-2 es a 4-5.
3/4-re sokkal konnyebben adok negyest, mint 1/2-re kettest. Ez az
idezett (szerintem ortoped) SZMSZ forditva irja elo. Szerintem
roppant helytelenul.

> Akkor ujbol nekifutok...
> El kellene mar dontened, hogy az ev vegi osztalyzat mit tukroz(zon)?
> Szerintem _nem_ az ev vegi pillanatnyi tudast. Akkor minek
> osztalyzunk ev kozben, irjanak egy ev vegi dolgozatot es kesz.

Nem ha't, de az osztalyzas nem szamtani muvelet. Van olyan
orszag, ahol az, es az adminisztrativ szemelyzet szamolja ki a
reszjegyekbol. Nalunk nagy a tanar szabadsaga, es ez magaban
foglal mindenfele emberi, pedagogiai szempontokat, es a
nagyvonalusag lehetoseget is. Sok esetben helyes ilyen modon
megadni a javitasi lehetoseget.

VP