tanforum - Re: [Tf] Osztalyzas + kirandulas

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Osztalyzas + kirandulas

  • From: "Koncz Endre" <koncz AT server.tig.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Osztalyzas + kirandulas
  • Date: Tue Jun 19 16:21:03 2001

Udv!

Minek bonyolitjatok el az eletet?!

A torvenyt regen olvastam, de ott emlekezetem szerint egy egyszeru
megfogalmazas van: a tanulo tovabbhaladasarol a nevelotestulet dont.
Pont! Nincs semmifele atlag, semmifele szukseges meg elegseges feltetel,
stb. /ezek nem vitatott reszet szinten tv vagy tvr irja elo/

"Dorozsmai Karoly"
<kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
irta

> Mondjuk en sem szoktam -- minden heten, szinte minden oran
> gen, de e vegen nem. De a gyerek ezt nem tudja, nem is
> akarom hogy tudja. Szoktam is igergetni, hogy az utolso elotti
> oran meg irnak... Tanulnak is ezerrel... Ami fontos es jo. Ezert
> kerdem: miert nem celszeru a vegen iratni? (Mk. értelme nem
> sok, lásd lentebba 35 jegyet... De ahol nincs 35...?)

Itt keverednek a fogalmak. Dolgozat vagy temazaro egesz oran, vagy
tobb oran at torteno szamonkeres, tobb het, honap anyagabol. Nem ugyanaz,
mint egy 10-15 perces "ropke" egy-ket ora anyagabol!
Tehat _dolgozatot_ nem irathatunk a mi hazirendunk szerint az utolso
/legyunk
pontosak/ 5 napban, es ezt nem is lehet csak ugy megiratni, elotte be kell
jelenteni.
Marcsak azert is, mert ilyet egy nap csak egyet irhatnak, es ezt neha
egyeztetni kell
a tobbi tantarggyal. Ropket _barmiko_r irhatnak bejelentes nelkul, akarhany
targybol.

> Tanulnak is ezerrel...
Evkozben tanuljanak 130-cal...
Ha minden targybol ezerrel kell tanulni juniusban... Nem kell kikeszulniuk.
10 honap munkaja ne muljon 5 napon. Mert peldaul pont azzal rontja le, es
nem azert mert nem tanult, hanem mert eppen egy masik targyat tanult elozo
nap ezerrel... Es soknak szamit a jegy. Ez is vedi (szerintem nem elvtelenul)
oket.

> Ezzel kapcsolatban lenne meg egy (inkabb csak elvi)
> kerdesem. Az ev vegi jegy neve szerint az egesz ev
> teljesitmenyet meri... Mennyire helyenvalo az ev vegen egy
> felelettel, egy dolgozattal szereztetett jeggyel -- avagy mint a
> kerdest feltevo eseten, nem is jeggyel merve azt -- az egesz
> eves teljesitmenyt mero ev vegi jegyet modositani?

Az _egesz evi_ teljesitmenyt meri. Mondani is szoktam osztalyzaskor,
"ne azt mondd, hanyasra tudod, hanyast szeretnel, hanem a megszerzett
jegyeid alapjan hanyast erdemelsz?"
Akinek ez nem tetszik, annak me'g mindig megvan a lehetosege, hogy
fuggetlen vizsgabizottsag elott szerezze meg az osztalyzatat.

> Yess, erre (is) gondoltam fentebb... (Persze, ahhoz hogy a
> gyereknek egy évben 35 jegye legyen, a tanárnak -- heti két
> órás pl. az én tárgyam, ez 76 órát jelent! -- is keményen meg
> kell dolgoznia!)

_Matematikarol_ volt szo!

d_sanyi AT server.ady-debr.sulinet.hu
irta:

> Nem ez tortent. Az indokaim meghallgatasa nelkul, a szabalyra
> hivatkozva automatikusan meg kellet adnom a kettest. Nem volt
> szavazas.

Neked nem kell megadnod semmit. Te _javasolsz_ egy jegyet. Ezutan a
nevelotestulet vagy a szabalyra hivatkozva vagy csak ugy, dont. Ott te
/es mas is/ szavazol ugy ahogy, vegul a tobbseg akarata ervenyesul.
Ha Te nem kettest javasolsz, akkor jott volna a szavazas.

> Neha viszont
> felmerul bennem, hogy ha valaki pl. 4,4-es atlagot
4,4 atlag az NEGYES, tiszta sor /ha van kello szamu jegy/.

> produkalt ev
> kozben, hatha az ev vegi felmerojeben meggyoz arrol, hogy tudja
> ezt 5-osre is.
Akkor ujbol nekifutok...
El kellene mar dontened, hogy az ev vegi osztalyzat mit tukroz(zon)?
Szerintem _nem_ az ev vegi pillanatnyi tudast. Akkor minek osztalyzunk
ev kozben, irjanak egy ev vegi dolgozatot es kesz.

> ill. javitasi lehetosegkent iratom.
Ami az egyiknek javitasi lehetoseg, az a masiknak lehet rontasi

> De ha az illeto meggyoz
> ennek ellenkezojerol a dolgozataval, akkor arra is kaphato vagyok.
Vedd eszre, hogy magad idezed elo a helyzetet, ami eloall... (Bocs)

2.

>Ezt az igazgato akkor nem gondolta at.

Ez az o" baja, meg a fenntartoe.

> Rogziti, ezt nem akarja betartani.
Munkaugyi vitat lehet kezdemenyezni

> Pl. kivehetnem holnap,
> amikor egyebkent 10-13 oraig bent kell tartozkodni az iskolaban pl.
> ujsagot olvasni (a tobbsegnek).
?????
No comment.

Koncz Endre