tanforum - Re: [Tf] Osztalyzas + kirandulas

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Osztalyzas + kirandulas

  • From: "Koncz Endre" <koncz AT server.tig.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Osztalyzas + kirandulas
  • Date: Wed Jun 20 15:59:04 2001

Udv!

> A torvenyben ket ellentmondo allitas van: az egyik szerint az
> osztalyzas a tanar szuveren dolga, a masik, amit te emlitettel. Na
> ezt adjuk ossze. :-(

Nem latok ellentmondast.
Megegyszer mondom, a tanar az osztalyzas dolgaban dont.
A nevelotestulet meg a tovabbhaladasban.
A tanar nem tudja megbuktatni a gyereket, csak a nevelotestulet !
Nalunk ez ugy mukodott, hogy megvoltak az osztalyok osztalyozoi az ott tanito
nevelokkel, majd utana egyenkent sorba vettuk az egesz nevelotestulet elott
az
elegteleneket es kulon szavaztunk roluk.

> A tanulsag csak az a dologbol, hogy ha akar buktatni kell, akar
> kirugni, idoben el kell kezdeni adminisztralni, es kutya kemenyen
> lefedezni.

Ez a leglenyegesebb.
Es ebben nagy szerepe van az intezmenyvezetesnek. Hogy megkovetelje
a formai dolgokat is tolunk, a _mi_ erdkunkben is.

Csak egy pelda, amit legutobb hallottam:
Matek erettsegin a megoldaskonyvbol irta ki az egyik feladat megoldasat
az egyik levelezos. A javitasnal egybol kiderult a dolog, nem csak azert,
mert szo szerint megegyezett vele, hanem mert figyelmetlen volt, es a
kovetkezo feladat megoldasabol is leirta az elso nehany mondatot... :-)))))
Annak rendje-modja szerint, behivtak, jegyzokonyveztek, allitotta, hogy
szo szerint megtanulta a feladat megoldasat, majd az elegtelenre javasolt
kijavitott dolgozatra egy 4 oldalas (ugyveddel keszitett) beadvanyt adott
(mert joga van hozza), tele torvenyekre, paragrafusokra hivatkozva.

> Hogy lehet SZMSZ-ben ilyesmit leirni?
> Ez az idezett (szerintem ortoped) SZMSZ
Az SzMSz-t a nevelotestulet fogadja el, modosithatja, es a jegyzo
jovahagyasaval
lep eletbe. Mindenkeppen celszeru egyertelmubb megfogalmazasa, mert ha nem
kedvezo osztalyzat szuletik, akkor bele lehet kotni. A valtoztatasra az
ertelemzavaro
megfogalmazas miatt is szukseg lenne, de celszeru lenne kivenni a konkret
atlaghatart az egeszbol, nagyobb lehetoseget biztositva a pedagogiai
szempontok
ervenyesulhetosegenek /persze nem 1,5-nel/.

De ez csak egy kivulallo velemenye.

Koncz Endre