tanforum - Re: [Tf] Osztalyzas + kirandulas

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Osztalyzas + kirandulas

  • From: <d_sanyi AT server.ady-debr.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Osztalyzas + kirandulas
  • Date: Wed Jun 20 15:58:01 2001
On 20 Jun 01, at 4:01, Va'las Pe'ter wrote:

> A tanulsag csak az a dologbol, hogy ha akar buktatni kell, akar
> kirugni, idoben el kell kezdeni adminisztralni, es kutya kemenyen
> lefedezni. Jelen esetben (eso utan koponyeg, es tudom, nem erre
> vonatkozott a kerdes) bevarrni az egyest az utolso dolgozatra is.

Jo pap holtig tanul :-)
Nekem is nagyon tanulsagos volt ez az ev vege, sok tapasztalatot
szereztem.

> En egyebkent nem ertem az ilyen szorszalhasogatast. A tanar
> tudja, hogy mi mit er. Hogy lehet SZMSZ-ben ilyesmit leirni? Es az
> atlagszamitas modja is ott van, hogy mit mivel sulyoznak? Ez
> teljesen elburokratizalja a dolgot. Mondjuk 3 hettel a tanev vege
> elott 1,6-ra all valaki, szerez egy igazolast, nem megy be tobbet.
> Eleg sok jegye van, hianyzasi lehetosegeit nem meritette ki --
> automatikusan atment??? Vagy igazolast sem szerez, csak ellogja
> a matekorakat, es bemegy a tobbire. Ebbol lesz egy kettes
> magatartas, meg egy kettes matek, es nagyon boldog lesz vele.

Peter nagyon jol latja a dolgot. Szinte szo szerint az altala leirtak
tortentek. Ugy erzem, hogy a szabalyok, jogi ko:rmondatok kozott
eltunok en, mint pedagogus. Hiszen gyerekeket tanitunk, s az
ertekelesnel a jegyeken tul nagyon sok dologra oda kell(ene)
figyelni. (bar az objektivitasra probalok en is torekedni) Ugy
gondolom, hogy egesz szemelyisegemmel, ertekrendemmel
kepviselek valamit. Ebbe durvan beleszol a kotelezo kettes 1,5
felett.

> Szerintem az osztalyzasban ke't igazi hatar van, az 1-2 es a 4-5.
> 3/4-re sokkal konnyebben adok negyest, mint 1/2-re kettest. Ez az
> idezett (szerintem ortoped) SZMSZ forditva irja elo. Szerintem
> roppant helytelenul.

Teljesen egyetertek veled. Mas jegy eseteben nem is erdekli a
kutyat sem az atlag, magyarul soha sem kell alkalmazni a
szabalyt. (Tobb peldarol is tudok, hogy pl. 3,8-ra 3-ast adott a
tanar.

> Nalunk nagy a tanar szabadsaga, es ez magaban
:-)
> foglal mindenfele emberi, pedagogiai szempontokat, es a
> nagyvonalusag lehetoseget is. Sok esetben helyes ilyen modon
> megadni a javitasi lehetoseget.

Peter szivembol szolt. Egyebkent jo latni, hogy olyan sokfelek
vagyunk. Egy iskolaban szerintem nagyon fontos a sokszinuseg.
De nagyon fontos ezt normalis korlatok kore szoritani. Nem
szabad tul szeles es tul keskeny savot sem hagyni. De talan a
legrosszabb, ha a korlatok gyakran elmozdithatok.
Allitolag egy masik osztalyunkban, jobb atlagra, szavazas nelkul a
tanar buktatott (ezt meg nem tudtam ellenorizni)
No comment. :-(

Udvozlettel:

Dobra'nszky Sa'ndor
Ady Endre Gimna'zium 4024 Debrecen Liszt Ferenc te'r 3.
Telefon: 52/310-781/21
E-Mail:
d_sanyi AT ady-debr.sulinet.hu
WWW: http://www.ady-debr.sulinet.hu