tanforum - Re: Kerettantervek - egy kicsit hosszu

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Kerettantervek - egy kicsit hosszu

  • From: Szalayne Tahy Zsuzsa <sztzs AT aeg.c3.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: Kerettantervek - egy kicsit hosszu
  • Date: Thu Oct 14 14:44:06 1999

> Meggondolando, hogy melyik az az evfolyam, ahol az informatikanak
> atuto szerepe legyen,
> ez kb. 10.-ben lenne szerintem (SZERINTETEK?), es itt mindenkeppen
> keves a heti egy ora.

Ezzel kapcsolatos, de egyeb szempontbol is jo erv, hogy az informatika
alkalmazasara a jelenlegi hardver bazison a tobbi tantargy tanitasaban
is csak informatika ora kereteben van mod. Ezert (akar kezdetektol helyi
szinten ki kell dolgozni, hogy mely teruleteken keri szamon a mas szakos
tanar az informatika oran keszitett munkakat. Itt olyanokra gondolok,
hogy egy bizonyos tipusu kepet a rajz tanar ad fel feladatkent, de a
hozza szukseges dolgokat az informatika oran tanuljak meg a diakok, az
eredmenyt pedig akar mindket tanar osztalyozza. Ugyan meg lehet csinalni
irodalom, nyelv, fizika (tortenet) teruleten is, csak hogy tobbet ne
soroljak fel. Tehat az informatika ora egy kicsit a tobbi targy
tanitasaba is besegithet, mikozben kreativitasra is nevel (ez az egyik
uj cel!) Csokken a tortenelem oraszam? esetleg ki lehet potolni egy kis
onallo munkaval, egy informatika oran osszegyujtott anyag alapjan,
informatika oran elkeszitett palyamunkaval, vagy egy powerpoin
eloadassal, melyet informatika oran a tortenelem tanar es szaktanar
jelenleteben (plusz meg meghivhato barki) mutat be az illeto. Akar harom
jegyet is kaphat ra (magyar, info, tori)

Ez a tipusu tanora valoban a 10. es azt koveto evfolyamokon lehet atuto
ereju, de mar korabban is lehet kisebb feladatokban egyuttmukodni.
Hangsulyozni kellene, hogy a forditott megvalositas (az informatikat
tanitsuk minden mas oran) ma meg nem kivitelezheto a felszereltseg
miatt. Ezt a szemleletet kellene atadni a tobbi szak tanarainak ugy,
hogy ne az legyen az erzesuk, hogy az informatika tanar akarja az o
targyat is tanitani. (Ilyen szempontbol az informatika hasonlithat egy
kicsit a tanuloszobara)

--
Szalayne Tahy Zsuzsa

sztzs AT aeg.c3.hu