tanforum - Re: Kerettantervek

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Kerettantervek

  • From: "Taninfo Bt." <taninfo3 AT alarmix.net>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: Kerettantervek
  • Date: Sun Oct 10 13:45:59 1999

----Eredeti üzenet----
Feladó: Rozgonyi-Borus Ferenc
<Rbf AT gyakg.u-szeged.hu>
Címzett:
tanforum AT sunserv.kfki.hu

<tanforum AT sunserv.kfki.hu>
Dátum: 1999. október 8. 14:26
Tárgy: Re: Kerettantervek

> [...]
>keszitesekor lehet szerintem kiharcolni, a helyi adottsagok es
>igenyek alapjan. A kozponti kerettantervek - az en elgondolasom
>alapjan - lenyegeben a minimum alapos megtanithatosagat
>celozzak meg, es nem a maximumet.
>
>Konkretan is felteszek nehany gondolatebreszto kerdest:
>Mit tanitsunk a 11-12. evfolyamon? Mi legyen itt alapszint?
>Kell-e programozas 9-10. illetve 11-12. evfolyamon?
>Kell-e halozati ismeret 1-6. evfolyamon?
>Tanitsuk-e meg a DOS-t?
>Mit kell ismerni es milyen melysegben a hardverbol?
>Milyen alkalmazasokat ismerjen meg a diak 1-6. 7-8. 9-10. 11-12.

Nagyon fontosnak tartanám a 7. évfolyamtól felfelé a pályaorientációs
tanácsadó programok (önismeretiek, információsok, tanácsadók léteznek)
használatának megismertetését, és az internet pályaválasztási döntéseknél
való használatának megtanítását (adatbázisok, honlapok). Ez egész életre
szóló hatású, és meglehetősen jól szemlélteti az informatika gyakorlati
használhatóságát is.
Juhász Ágnes