tanforum - Re: Kerettantervek

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Kerettantervek

  • From: "Dorozsmai Karoly" <kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: Kerettantervek
  • Date: Wed Oct 13 08:06:29 1999

Udvozletem!

MOLNAR Hajnalka irta (12 Oct 99, 19:14) "Re: Kerettantervek"
subject-u leveleben:

> Jo meglatas, Tunde: nem a jelenben kell gondolkodni. Lehet, hogy a halo
> jelenleg nem alkalmas arra, hogy elosegitse pl. a gyerekek
> palyavalasztasat, de nekunk itt es most elore kell tekinteni. Az Internet
> egy halom olyan, eddig nem letezo kommunikacios format hoz a mindennapi
> ember eletebe, amit korszeru es hasznos ismeretnek szamit. Kezdve az
> informaciogyujtesen at egeszen az internetes tavmunkaig. Egyszeruen
> megvaltozott az ember helye ebben az informaciokozpontu vilagban. Lehet,
> hogy ez jo, lehet hogy rossz, de struccpolitikat jatszunk, ha nem veszunk
> [...]

Az altalad leirtak valoszinuleg ugy igazak, ahogyan vannak, a baj
csak az, hogy ezt de meginkabb az ilyen megfogalmazast
szamtalan sekelyes al-muszaki zsurnaliszta cikkecske alaposan
elkoptatta, hiteltelenne tette... Imadom, amikor jon a szulo
fogadoorara (egyebkent a gyereke lusta mint a bun es szemtelen
mint a piaci legy -- akinek szorgalmas es jolnevelt a gyereke,
minek jonne szuloi fogadora :-))) -- szoval jon a szulo erdeklodni-
panaszkodni vagy csak pofavizitre, es nyomatja a sablon szoveget:
az informatika az ilyen meg olyan fontos, mert ... O... ize... Szal'
az bizony fontos...

Ismetlem, lehet hogy az, lehet hogy nem, nemtom, de szerintem a
tanari munka hatekony legyen, ne "langlelku", es ezt konnyebben
elerjuk (hatekonysag), ha E-mail-t kezelni, mozimusort megnezni
WEB-en, IRC-n csevegni, WEB lapot kesziteni tanitjuk meg oket...
Hogy a "lelkukben" osszeall-e ennek alapjan az informatika szent
es mindenhato voltarol szolo zsoltar, az IMO kozvetlenul mar nem
ami dogunk... (legfeljebb kozvetve :-)

(Bocs, hogy csak lelkizes az egesz... :-(()

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

kdorozs AT ax.hu
http://free.netlap.hu/kdorozs

P.S.: Jo messzire jutottunk a kerettantervektol :-)))))