tanforum - Re: Kerettantervek

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Kerettantervek

  • From: "Rozgonyi-Borus Ferenc" <Rbf AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: Kerettantervek
  • Date: Fri Oct 8 14:26:26 1999

T. Lista

Zsako Laci levelehez szolnek hozza, idezem:

> A kerettanterv keszito bizottsagok az (egyelore csak szobeli)
> felkeresben azt a hatarozott utasitast kaptak, hogy a NAT-ban
> leirtakhoz szigoruan ragaszkodni kell.
> (3. Mi ugyan korszerusitesre is gondolunk, de nem biztos, hogy ezt
> elfogadjak.)

Ezert kertem azt, hogy konkretan irjatok javaslatokat, mert ezekkel
lehet alatamasztani a modositasi kereseket.

Az oraszam pedig a javaslatban leirt, igen csekely. Emiatt is
fontos, hogy a minimum kovetelmenyek az adott oraszamban
tanithatok legyenek, mindenhol. Ettol lenyegesen magasabb
oraszamot csak a szabad sav rovasara, a helyi tantervek
keszitesekor lehet szerintem kiharcolni, a helyi adottsagok es
igenyek alapjan. A kozponti kerettantervek - az en elgondolasom
alapjan - lenyegeben a minimum alapos megtanithatosagat
celozzak meg, es nem a maximumet.

Konkretan is felteszek nehany gondolatebreszto kerdest:
Mit tanitsunk a 11-12. evfolyamon? Mi legyen itt alapszint?
Kell-e programozas 9-10. illetve 11-12. evfolyamon?
Kell-e halozati ismeret 1-6. evfolyamon?
Tanitsuk-e meg a DOS-t?
Mit kell ismerni es milyen melysegben a hardverbol?
Milyen alkalmazasokat ismerjen meg a diak 1-6. 7-8. 9-10. 11-12.
evfolyamokon?

Udvozlettel

--
Rozgonyi-Borus Ferenc