tanforum - Re: Kerettantervek

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Kerettantervek

  • From: "Lutter Andras, Radnoti Miklos Gimnazium, Dunakeszi" <rmgadmin AT rmg.c3.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: Kerettantervek
  • Date: Wed Oct 13 11:44:34 1999

>Szerintem rossz megoldas az, hogy csokkentsuk az oraszamot, s igy
>majd csokken a gyerekek terheltsege. Inkabb racionalizaljuk az
>elsajatitando anyagot es azt vegre a rendelkezesre allo idoben tanitsuk
>meg tokeletesen.
>Dobra'nszky Sa'ndor

Szivembol szolsz, Sandor!

Ha csokkenne a tananyag a mostani oraszam mellett, akkor kezdenenk normalis
allapotokat elerni. Pl. a gyereknek meg lehetne tanitani delelott az
anyagot, oran el lehetne vegezni a gyakorlo feladatokat (pl. matek),
kevesebb hazi feladatot kell adni. A gyerek hazamegy, es sok szabadideje
marad.
A tananyag pillanatnyi oraszamok mellett is alig vegezheto el (legalabbis
mat-fiz-szamtech szakoskent igy latom).

Ezt az anyagot a kerettantervben megadott oraszamok mellett NEM LEHET
ELVEGEZNI! Igy minden velemennyilvanitas, valtoztatasi otlet, ha nem az
oraszamemelessel vagy anaygcsokkentessel foglalkozik, csak egy borzaszto
helyezetet tehet egy hajszallal kevesbe borzasztova. A
kerettanterv-oraszamok ELFOGADHATATLANOK! Mind pedagogiai, mind
munkavallaloi szempontbol.

Lehet meg tenni valamit?

Sorstarsi udvozlettel

Lutter Andras (Radnoti Miklos Gimnazium, Dunakeszi)

Iskolank honlapja / our homepage is: www.dkrmg.sulinet.hu