fizinfo - Re: [Fizinfo] Két (hosszabb) megjegyzés a 2020 évi fizikai Nobel dij kapcsán

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Két (hosszabb) megjegyzés a 2020 évi fizikai Nobel dij kapcsán

  • From: György Szondy <gyorgy.szondy AT gmail.com>
  • To: "Szabados,L." <lbszab AT rmki.kfki.hu>
  • Cc: Wolf Gyorgy <wolf.gyorgy AT wigner.hu>, fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Két (hosszabb) megjegyzés a 2020 évi fizikai Nobel dij kapcsán
  • Date: Thu, 18 Feb 2021 09:03:50 +0100

Tisztelt Lista,

Az előttem szóló kapcsán 4 rövid megjegyzésem van
- a stílusról
- a témáról
- a felvetésről
- a kompetenciáról

1. a stílusról
Herman Weyl 1917-es megállapítását felidéző hozzászólásomra érdemi
"szakmai" reakciót nem kaptam, mindössze kategorikus visszautasítást és
minősítést. Idézem az előttem szólót:

"Nem gondolnám, hogy feladatunk lenne az ún. `független kutatóktól'
származó téveszmék korrigálása."
" Sokan gondolják úgy, hogy a megfelelő alapok elsajátítása nélkül is lehet
tudományt, pl. általános relativitáselméletet művelni. [...] de leginkább
villamosmérnök "

Illetve a felvetésre, hogy `Az Általános Relativitáselmélet mindenképpen
ingoványos talaj.' egy tagadó mondat is megjelent:
"Nem az. Csak meg kell(ene) érteni, és megtanulni korrekt módon használni a
műveléséhez szükséges eszközöket. "

Ez nem szakmai hozzászólás. Ez arrogancia.
Amúgy Hermann Weyl nem tekinthető megfelelő alapok nélküli független
kutatóknak. ;)

2. a témáról
Nos az a tény, hogy az Áltrelnek 100 éve nincs tisztességes
kvantumelmélete, hogy nem lehet több test problémát megoldani vele, hogy
megszületése óta rengetegen kerestek és keresnek alternatívákat (pl. Magyar
országon Novobátzky és Jánossy), hogy az égi mechanika és a műholdas
navigáció sem az Áltrel matematikáját, hanem post-newtoni közelítést, vagy
Lorenz-Poincare féle megközelítést és matematikai leírást használ - ami
ugyanúgy tartalmazza a relativisztikus korrekciókat... és hogy ezekről -
mint a mellékelt ábra mutatja nem igazán szabad beszélni... számomra azt
jelenti, hogy az áltrel ingoványos talaj. Ez a véleményem, de mondhatnám,
hogy ez az érzésem.

3. a felvetésről
Visszatérve az alap felvetéshez: A Weyl-féle topológia, melynek általános
figyelmen kívül hagyását hozzászólásomban sérelmeztem 1935-ben az említett
Einstein-Rosen híd esetén újra megjelent, de visszaköszönt az 1963-ban
publikált Kruskal-Szekeres koordináták esetén is (ahol az I és III-sas
jelölésű külső és belső térrész az eseményhorizontnál összeér).

4. a kompetenciáról
Az általános relativitáselmélet a gravitáció leírása egy bizonyos
definíciós készlet (idő=sajátidő, fénysebesség=c) mellett. Ez az általános
relativitáselmélet. Nem kétséges, hogy ezen belül a hozzászóló sokkal
elmélyültebb tudással rendelkezik nálam.
Ugyanakkor az alternatív megközelítésekre, azok előnyeire-hátrányaira (a
fundamentális alapokra) vonatkozóan az elmúlt 20 év kutatómunkájának
eredményeképpen jóval több (szélesebb körű) ismerettel rendelkezem, mint
egy átlagos relativitáselmélet szakértő.

Mivel az általános relativitáselmélet nem a végső gravitációelmélet,
sokakkal együtt úgy gondolom, hogy a megoldást azon kívül fogjuk
megtalálni. Személyes véleményem, hogy az alapokat már lerakták, a feladat,
hogy felismerjük és összerakjuk a használható darabokat.

„Amire szükségünk van, az a képzelőerő...(Richard Feynman)
És az, hogy a tudósok nyitottak legyenek az új, vagy eltérő gondolatokra. -
teszem hozzá én.

Üdvözlettel:
Szondy György - okl. villamosmérnök, információ-biztonsági mérnök, és
független kutató

Szabados,L. <lbszab AT rmki.kfki.hu> ezt írta (időpont: 2021. febr. 17., Sze
13:05):