fizinfo - Re: [Fizinfo] Két (hosszabb) megjegyzés a 2020 évi fizikai Nobel dij kapcsán

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Két (hosszabb) megjegyzés a 2020 évi fizikai Nobel dij kapcsán

  • From: Gyula Dávid <dgy4242 AT gmail.com>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Két (hosszabb) megjegyzés a 2020 évi fizikai Nobel dij kapcsán
  • Date: Fri, 19 Feb 2021 15:25:12 +0100

Tisztelt lista,

Egy ténybeli helyreigazítás: Szondy György állításával szemben Novobátzky
leírásában a nyugalmi tömeg NEM függ a gravitációs potenciáltól.

Novobátzky Károly elmélete szerint a különböző erőterek (pl.
Higgs-skalármező) befolyásolják a nyugalmi tömeget. Ám a gravitáció (ami az
áltrel szerint nem is erőtér) speciel nem. Ennek a hipotézisnek az
idekeverése felesleges és félrevezető.

dgy

György Szondy <gyorgy.szondy AT gmail.com> ezt írta (időpont: 2021. febr. 18.,
Cs, 9:03):