tanforum - Re: [Tf] RE: Ertekrend es oktatas - tananyag

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] RE: Ertekrend es oktatas - tananyag

  • From: "Knausz Imre" <knauszi AT axelero.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Cc:
  • Subject: Re: [Tf] RE: Ertekrend es oktatas - tananyag
  • Date: Mon, 3 Jan 2005 22:43:56 +0100

Riki, miközben fáradhatatlanul vívja politikai harcát a listán, eloszeretettel hivatkozik a tényekre. Hát lássunk néhány tényt.

Tény az, hogy a hetvenes évek vége óta sem a tantervekben, sem a tankönyvekben nem volt ateista propaganda.
Tény az, hogy 1986-ban formálisan is megszunt a sok helyen addig sem igazán eroteljes szakfelügyelet, és az iskolákban majdnem bármit lehetett tanítani.
Tény az, hogy a 80-as évek közepén az MSZMP tagjaként felvethettem (és nem voltam egyedül), hogy a párttagság összeegyeztethető legyen a vallásos világnézettel, és nem szakadt le a plafon, sot ez egy megfontolandó gondolatnak számított. Persze nem történt áttörés, de hát itt nem is az MSZMP-tagságról folyik a vita, hanem az iskolai oktatás szellemérol.
Tény az, hogy az ötvenes években valóban volt ateista propaganda, hittan elleni harc stb. Mint a korszak oktatáspolitikája egykori kutatójának van fogalmam arról, hogy ez mit jelentett, és mennyire nem ugyanaz volt, mint a 80-as évek szellemisége (amikor viszont tanítottam).
Tény az továbbá, hogy az oktatáspolitikai mai irányítói, nevezetesen Magyar Bálint és a döntéselokészíto hátteret alkotó harmincas technokraták nem azonosak azokkal, akik "akik a hivő tanárokat kirúgták az iskolából, akik sok Egyházi iskolát államosítottak egyik napról a másikra tettek utcára világnézeti alapon ezreket". Mint az elozo bekezdésbol talán kiderül, engem nem a demokratikus ellenzék bölcsoje ringatott, továbbá a legkevésbé sem vagyok elégedett a mai oktatáspolitikával, de ez az állítás azért nálam is kiveri a biztosítékot.
Tény az is, hogy Rákosi és az SZDSZ között egyenes összefüggést keresni nem elsosorban a "legnagyobb ellnezéki párt", hanem az egyik legkisebb ellenzéki párt, a Magyar Igazság és Élet Pártja retorikájának szerves része. És nem kell pártok nevét kimondani ahhoz, hogy mégértsük, mirol van szó.
Tény végül az, hogy a kibertér tele van olyan fórumokkal és listákkal, ahol pártpolitikai düheiket kiadhatják azok, akiknek ez a fontos. És tény, hogy a Tanfórum eddig nem ilyen lista volt.

Tiszetelettel
Knausz Imre
knauszi AT axelero.hu
(+ MSN/Win Messenger)