tanforum - Re: [Tf] RE: Ertekrend es oktatas - tananyag

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] RE: Ertekrend es oktatas - tananyag

  • From: "Levay Gyula" <gyula.levay AT freemail.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Cc:
  • Subject: Re: [Tf] RE: Ertekrend es oktatas - tananyag
  • Date: Mon, 3 Jan 2005 21:23:08 +0100

From: Mendly Lajos

> Továbbá, talán új kérdéseket felvetve: fel tuduk-e mérni, pontosan mivel,
> mikor "befolyásolunk" éppen?
Fogo's kerdes! Talan ezert is jo lenne, ha sze'lesebb korben is meg lehetne
vitatni a temat.

> Vajon mindaz, amiről beszéltetek,
> kiterjeszthető-e a természettudományokon túlra is, pl. a filozófia, az
> irodalom, a művészeti tárgyak oktatási gyakorlatára is?
Szerintem csak igy van ertelme!

> Másrészt: mi történjék akkor, ha történetesen nem értek egyet azzal, ahogy
> kolléga az én gyermekem (akár állami, akár egyházi) iskolájában a világot
> megközelíti, történjék ez akár fizika, akár irodalom vagy etika órán?
- Ha egyhazi az az iskola, akkor gondolom viheted a gyereket mashova.
Mert az egyhazi az ugye deklaraltan elfogult, es nem is torekszik a
semlegessegre ...
- Ha allami, akkor meg - mivel a temat erintoen nincs kozmegegyezes,
vagy eloiras (csak egy homalyos jelszo) - a tanartol fugg. Fel tudja
dolgozni, tudja toleralni az ellenvelemenyt, vagy ostobanak, tanulatlannak
tart, esetleg szemelyes sertesnek veszi. ;o(

> Meddig
> terjed az állam (i iskola) befolyása? Hogyan kísérelhetünk meg koherens
> világlátást biztosítani a családi és iskolai értékek között egy egyre
inkább
> elbizonytalanodó, egyre nehezebben megfogható, egyre áttekinthetetlenebb,
> egyre inkább zavarba ejtően színesebb és izgalmasabb világ megismerésekor?
> Hiszen mégiscsak erre kell(ene) felkészítenünk magunkat és gyermekeinket
is.
Szerintem a gyerekneveles elsosorban a szulo feladata. A donteseket a
szulonek
kell meghoznia. Ebben az viszonylatban az állam (i iskola) nem donteshozo,
hanem partner kellene hogy legyen.
Ezert lenne fontos az oktatas semlegessege...

Levay Gyula