tanforum - Re: [Tf] Ertekrend es oktatas

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Ertekrend es oktatas

  • From: "Levay Gyula" <gyula.levay AT freemail.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Cc:
  • Subject: Re: [Tf] Ertekrend es oktatas
  • Date: Tue, 28 Dec 2004 00:30:38 +0100

Kedves Zsuzsa!

> A napokban gondolkodtam el azon, hogy semleges-e az oktatás(om).

> Osztályfőnökként megszerveztem a Mikulást, volt karácsonyi ünnepély
> karácsonyfával, ajándékozással...
> De tudom, hogy nem csak keresztény gyerekek járnak az osztályba.
> (Én nem vagyok vallásos, de tisztelem mindegyiket. Miért emeljük ki az
> egyiket?)

Tokeletesen egyet ertek!
Szerintem ugy lenne feloldhato a problema, ha az iskola nem szervezne ilyen
rendezvenyeket.

- Szemelyes tapasztalatom alapjan ez ma ugy mukodik, hogy az iskola/osztfo
megszervezi az unnepet, alapertelmezesben mindenki tevekeny reszt vallal.
Ha valakinek nem tetszik (ertsd: serti a vilagnezetet) es eleg bator, akkor
szól.
A pedagogus reakcioja ketseges...

- Ennel valamivel jobb lenne, ha egy ilyen rendezvenyrol nem "kivulmaradni"
kellene, hanem "csatlakozni" lehetne hozza. Persze nagy kerdes hogy egy
materialista tanar megszervezzen-e, ill. hogy meg tud-e szervezni egy
buddhista, iszlám vagy romai katolikus stb. ünnepet az iskolában, es hogy
egy vilagnezetileg semleges iskola mindegyiknek, vagy egyiknek se adjon
teret.
(Az hogy csak az egyik kap lehetoseget szerintem sem tisztesseges.)

- Akinek fontos egy-egy unnep, az megtalalja a modjat annak, hogy
megunnepelje azt a hasonlo vilagnezetuekkel egyutt. Minek ebbe belekeverni
az iskolat?

Levay Gyula