tanforum - RE: [Tf] Ertekrend es oktatas

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

RE: [Tf] Ertekrend es oktatas

  • From: "Szalayne Tahy Zsuzsa" <sztzs AT infokatedra.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Cc:
  • Subject: RE: [Tf] Ertekrend es oktatas
  • Date: Mon, 20 Dec 2004 21:34:41 +0100

Kellemes Ãœnnepeket Mindenkinek!

A napokban gondolkodtam el azon, hogy semleges-e az oktatás(om).

Osztályfőnökként megszerveztem a Mikulást, volt karácsonyi ünnepély
karácsonyfával, ajándékozással...
De tudom, hogy nem csak keresztény gyerekek járnak az osztályba.
Tudom, hogy több olyan család van, ahol nem lesz karácsonyfa, csak
karácsonyi díszítés, és szeretet ünnepe.
Tudom, hogy vannak ateisták és zsidó vallásúak is.
Tudom, hogy az iskolába jár - csak hogy a távoliakat említsem - kínai,
vietnámi, mongol... diák is.

Az ő kultúrájukkal soha nem foglalkozunk.
Amerikában együtt "ünneplik" az Adventet a Hanukával.

Szerintetek milyen lenne a fogadtatása a Hanukának a magyar iskolákban
(mondjuk az egyik tanteremben 9 gyertya ég, a másikban az adventi koszorú...

Nem ez lenne a semleges? Hány iskolában van karácsonyozás, és hányban
Hanuka? Hány iskolában van mindkettő vagy egyik sem?

Szerintetek engedélyt kérjek az igazgatótól, vagy jobb, ha meg sem próbálom
:(

(Én nem vagyok vallásos, de tisztelem mindegyiket. Miért emeljük ki az
egyiket?)

Szalayné Tahy Zsuzsa
sztzs AT infokatedra.hu
Szt. István Gimnázium