fizinfo - Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

  • From: Válas György <g.valas AT freemail.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?
  • Date: Fri, 20 Feb 2015 20:18:50 +0100 (CET)

On 20 Feb 2015 at 8:42, Laszlo Lindeisz wrote:

> Nem azonosítottam a makroszkopikus szárazföldi élőlényekkel a
> biomassza egészét, csupán egy példával szemléltettem az
> állításomat, amely példában történetesen makroszkopikus
> szárazföldi élőlények, kályha és kenyér szerepeltek - a
> szemléletesség kedvéért. Óceáni példát is hozhattam volna,
> planktonnal és planktonevőkkel, meg teljes tápláléklánccal. A
> lényeget illetően a CO2 körforgási mechanizmusai mindenütt, akár
> makroszkopikusak, akár mikroszkopikusak az élőlények, a környezettől
> függetlenül, igen hasonlóak.
>
> Tényleg masszív tévhit, hogy az állatok és az ember oxigént
> [...]
Igazán örülök, hogy ilyen kiválóan ismered az összes mikroorganizmus
teljes metabolizmusát. Nagy dolog ez, egyedül vagy vele a világon. Én csak
annyit tudok, hogy felbocsátottak egy műholdat a légköri CO2-koncentráció
mérésére. Ennek az első gyorsjelentése szerint a koncentráció legmarkánsabb
maximumai a déli félteke három nagy óceánjának a középső, nyílt tengeri
zónája felett észlelhetők. Csak Kína felett közelíti meg ezt az értéket a
koncentráció, de az jelentéktelenül kis terület a nyílt óceáni felületekhez
képest. Lehet, persze, hogy ez az eloszlás évszakfüggő, hiszen elég rövid
időszak eredményéről van szó. Én mindenesetre nem találok erre az eloszlásra
más elfogadható magyarázatot, mint hogy a világosan látható többletet az
élővilág termeli, nagy valószínűséggel az a mikroszkopikus nyílt tengeri
biomassza, amelynek a metabolizmusát rajtad kívül mi, többiek nem ismerjük.
Olyan vidéken látszik ugyanis a kiterjedt maximum, ahol nincs se emberi
tevékenység se vulkán. Ha te biztos vagy benne, hogy az élővilág nem
termeli, csak reciklálja a CO2-t, akkor nosza, rajta, állj elő más
magyarázattal. Szomorú, de én már csak olyan vagyok, hogy jobban hiszek a
méréseknek, mint a te spekulációidnak, és túl öreg is vagyok ahhoz, hogy ez
megváltozzon.
Válas György