fizinfo - Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

  • From: Laszlo Lindeisz <lindeisz AT gmail.com>
  • To: "fizinfo AT lists.kfki.hu" <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?
  • Date: Fri, 20 Feb 2015 08:42:46 +0100

Válas György írta:

A biomassza egészét a makroszkopikus szárazföldi élőlényekkel azonosítani
> durva leegyszerűsítés. Masszív tévhit.

Nem azonosítottam a makroszkopikus szárazföldi élőlényekkel a biomassza
egészét, csupán egy példával szemléltettem az állításomat, amely példában
történetesen makroszkopikus szárazföldi élőlények, kályha és kenyér
szerepeltek - a szemléletesség kedvéért. Óceáni példát is hozhattam volna,
planktonnal és planktonevőkkel, meg teljes tápláléklánccal. A lényeget
illetően a CO2 körforgási mechanizmusai mindenütt, akár makroszkopikusak,
akár mikroszkopikusak az élőlények, a környezettől függetlenül, igen
hasonlóak.

Tényleg masszív tévhit, hogy az állatok és az ember oxigént fogyasztanak és
széndioxidot bocsátanak ki, a növények, főleg pedig a fák és az erdők
oxigént termelnek. ( A brazíliai őserdő, mint a Föld tüdeje, lassan elfogy
az oxigén stb.)

Lindeisz László

2015. február 19. 20:31 Válas György írta,