fizinfo - Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

  • From: HAJNAL Zoltán <hajnal AT mfa.kfki.hu>
  • To: Válas György <g.valas AT freemail.hu>
  • Cc: fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?
  • Date: Sun, 22 Feb 2015 20:36:22 +0100

Willie Soon esete nem tűnik üres vádaskodásnak, a NY Times oldalán elérhető
a dokumentumok jelentős része (59 oldal)

Nézzük, szúrópróba szerűen, Soon egyik szponzorált tanulmányát pl.:
http://repository.upenn.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1145&context=marketing_papers

Valóban nem említ támogatókat az "Acknowledgement" szakaszban (sem).

Talán még érdekesebb egy erre érkezett szakmai válasz, "Rebuttal of ..."
aminek már csak a kivonata is szokatlan:
http://pubsonline.informs.org/doi/abs/10.1287/inte.1090.0444

Eszerint Soon és társai -- azzal a céllal, hogy egy, a döntéshozásban
felhasznált eszköztárat értékeljenek/minősítsenek -- önkényesen szelektív
módszerekkel járnak el, arra építik kritikájukat. A részletes cáfolat
szerint Soon és társai állításai tévesek, illetve félrevezetők.
Teljes szöveg itt:
http://www.fs.fed.us/pnw/pubs/journals/pnw_2009_Amstrup001.pdf

Ez persze "csak" a jegesmedvék esettanulmánya, nem általánosítható Soon
minden munkájára, de a konklúzióm továbbra is az, hogy nagyon
körültekintően kell eljárni az állításaikkal kapcsolatban.

üdv, hz