fizinfo - Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

  • From: Pál HIDAS <hidas.pal AT wigner.mta.hu>
  • To: Válas György <g.valas AT freemail.hu>
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?
  • Date: Thu, 19 Feb 2015 12:08:33 +0100 (CET)

On Wed, 18 Feb 2015, Válas György wrote:

On 18 Feb 2015 at 17:59, Pál HIDAS wrote:

> Ha viszont a biomassza fontos, akkor mégsem kellene a karbon időszak
> összes szenét visszapumpálni a légkörbe.

   Ebben nem értem a logikát.  Mi köze van a karbon időszak szenének a mai
biomassza CO2-kibocsátásához?

Ahogy Lindeisz László is írta, a bioszféra valójában cirkulálja a
széndioxidot, kivéve az embert,
amikor fosszilis szenet is előszed. Ez is cirkuláció ugyan, de nem éves,
hanem 300 millió éves
félperiódussal.

> Itt ez az érdekes ábra:
>
> http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f5/All_palaeotemps.png
>
> amiből látszik a karbonban bekövetkekezett óriási hőmérsékletesés,
> utána viszont valamitől volt újra nagy emelkedés.
>
> Egyetértek azzal, hogy akkor fogjuk érteni a klímaváltozás okait,
> ha ennek az ábrának minden szakaszát értjük.

   A több százmillió éves klímaváltozások okáról néhány kivételtől eltekintve
semmit sem tudunk.  Ezt a kérdést nem kéne
belekeverni az interglaciálison belüli klímaváltozások kérdésébe.

Attól, hogy egy vitába nem keverjük bele, az élet belekeveri. Persze, ha a
glaciális-interglaciális
változás nem probléma, a fosszilis szén probléma, de azt elhanyagoljuk, akkor
"nincs probléma".
Innen törölve lett a számolás, ezért azt idézve, másik levélben folytatom.

Hidas Pál