fizinfo - Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

  • From: Pál HIDAS <hidas.pal AT wigner.mta.hu>
  • To: Válas György <g.valas AT freemail.hu>
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?
  • Date: Fri, 20 Feb 2015 00:44:02 +0100 (CET)

On Thu, 19 Feb 2015, Válas György wrote:

On 19 Feb 2015 at 12:10, Pál HIDAS wrote:

> Alább azt vezettem le, hogy naponta fél Laki-egység, azaz 50 millió t
> CO2-t juttatunk a levegőbe a fosszilis szén, köolaj és földgáz
> elégetésével.
>
> De mennyi van a légkörben- Tudjuk, hogy 400 ppm, azaz 0,04%.
>
> A Föld felszíne 500 millió km2, vegyük a légkör vastagságát 1 atm-ra
> normálva 20 km-nek, ez 10 milliárd km3 levegő. 1 m3 levegő tömege 1 kg, 1
> km3-é 1 millió tonna, amiben 400 t CO2 van. A légkörben tehát 4000
> milliárd t CO2 van, ami 40 ezer Laki-egység.
>
> Azaz 80 ezer napra van szükségünk ahhoz, hogy a mai becsült tempóban
> [...]

   Prekoncepciód "igazolása" érdekében elhanyagolod azt az el nem
hanyagolható tényt, hogy az óceán  (meg az élővilág egy része)
elnyeli a szén-dioxidot.  Ilyen trükkökkel akármi "bizonyítható".

Az óceán vajon bűvészkalap, fekete lyuk vagy dús Szentkirályi ásványvíz?
A melegedés miatt egyre kevesebbet tud elnyelni, ahogy elhangzott.

Van valami folyamat, ami onnan kivonja? Ha lúgos lenne az óceán mondjuk
kalciumhidroxidtól, akkor keletrkezhetne kalciumkarbonát, ami kiülepedne.
De az óceán savas, nem tudja semlegesíteni a szénsavat.

Kóolajkeletkezés ki tudja vonni a széndioxidot, Hol van ilyen mértékű
kőolajkeletkezés, vagy szervesanyag-ülepedés, amely nem is jut vissza
a légkörbe? Ugye 220 év alatt újra kellene tudni termelni a Föld teljes
fosszilis szénhidrogénkészletét.

A különböző becslések szerint a Földön az élőlényekben mintegy
1 billió t szén van, azaz széndioxidra átszámolva a légköri és
az élőlényekben levő szén nagyjából ugyanaz a mennyiség.
Ha ennyit 220 év alatt ki lehetne vonni a körforgásból ülepedés
miatt, akkor már nem lenne semennyi élőlény sem a Földön nagyon
régóta, mert régen kiülepedtek volna.

Hidas Pál