fizinfo - Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

  • From: VARGA Gabor <vargabagoj AT gmail.com>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?
  • Date: Wed, 18 Feb 2015 00:30:15 +0100

1) igen, a Föld melegedőben van. ez veszélyeket, károkat, emberélet-veszteséget okozott és fog okozni.
2) számottevő részét emberi tevékenység okozza, és van lehetőség a melegedés - 1) szerint szükséges - mérséklésére.
3) a Föld önszabályozó mechanizmusaira, a Gaia koncepcióra hagyatkozni kevés.
4) valamit már tettünk a 2) szerinti ütem-mérséklésért, ez 3) szerint önérdekünk és kötelességünk
5) eddigi tetteink hatása még elégtelen, az oroszlánrész még hátra van. egyes esetekben visszalépéseket teszünk. a tudatlanság és szakszerűtlenség súlyosan ártalmas.
ez 1 vélemény sok olvasás és a tények, modell vizsgálódások, tételek (állítások) kritikus átgondolás után.
6) nekem is tennem kell, és keresnem kell, hogy mivel, kivel, hogyan, mikor, hol, mennyire megközelítve hatásom vélhető és megtapasztalandó korlátait.
ez a következtetésem 5) alapján, főleg - de nem kizárólagosan - jómagamhoz szólóan.

Kedves Kollégák,
a hétköznapjaim során igyekezettel elvégzett munka adott annyi tekintélyt, hogy illetékességi körömön túli kérdéseket is feltesznek néha nekem. Ilyenkor vagy az inkompetenciához illő valódi szerénységgel kitérek, vagy megpróbálok felkészülni a tárgyból, és a kérdéshez, kérdezőhöz igazodó szintű választ keresek és közvetítem azt.
Örülök azoknak a hozzászólásoknak, melyek a társ- / testvér tudomány e területének új fejleményeit mutatják be. A fentebbi tekintélyes szerephez a levelezőlistán érkező ÚJ adalékok olyasféle segítséget segítséget jelentenek, mint a szakfolyóiratok figyelemmel kísérése. Adalékok, melyek "alá" lentebb alapozó információkat teszek. Cs. Attila közléséhez a hozott érték és példamutatás mellett azért nyúlok vissza, hogy a füzérben történő válogatással véletlenül se minősítsek (le) későbbi hozzászólót. (Néhány hozzászólás egyszerre öröm & üröm volt, hasamat fogtam a nevetéstől, illetve fejemet a kétségbeeséstől, ha elég kezem lett volna, egyszerre.)
Az ezen levéllel a közösségünk elé letenni kívánt kiegészítő ÉRTÉK a Climate Change (2013): The Physical Science Basis, például azon kollégáim számára, akiket megkeresnek a klímafolyamatokra vonatkozó kérdéssel: http://www.climatechange2013.org/report/ - mértékkel essetek neki, mert ~1500 oldal, magam csak kisebb adagjait emésztettem meg. [Nem kevésbé érdekesek az "Impacts, Adaptation, and Vulnerability" és a "Mitigation" tanulmányok: http://ipcc-wg2.gov/AR5/report/ http://mitigation2014.org/report/publication/ - de mivel szakmailag távolabb állnak, az értékközvetítést szívesebben hagyom illetékesebbekre.]
A sorok közé már be van írva, és azt tanultam, hogy nem vall jó stílusra explicite megismételni amit már kissé rejtve elmondtam, de mégis ideírom: javasolom, hogy a klímaváltozás szakmai részében hagyatkozzunk a METEOROLÓGUSOKRA. :-) indoklásom: gondolom nem várjuk tőlük, hogy levelezőlistájukon önálló "van-e kvantum-elektrodinamika" füzért indítsanak. Bocs', lehet, hogy ezért a :-) -ért kikapok Tőletek...
Üdvözlettel
Varga "bagoj" Gábor