fizinfo - AW: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

AW: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

  • From: <szilard.csizmadia AT dlr.de>
  • To: <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: AW: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?
  • Date: Tue, 17 Feb 2015 11:27:18 +0000
  • Accept-language: de-DE, en-US

Kedves Kollégák,

engem annyira nem zavar, ha egy levélírás hevében apróbb nyelvhelyességi
hibák kerülnek egy e-mailbe. De ha már a napisajtó színvonalának
emlegetésénél tartunk, akkor emlékeztetnénk erre a levélre:

https://mailman.kfki.hu/sympa/arc/fizinfo/2015-01/msg00057.html

A színvonal tartása érdekében talán a kollégák kompetenciáját nem kellene
kétségbevonni olyan alapon, hogy hisztérikusok. Sértegetni őket meg végképp
nem kellene. Bár ha ez a kiindulópont (mert ez nekem nem következtetésnek
tűnt):

"Az MTA Környezettudományi Bizottsága megrögzött klímahisztérikusokból áll,
akik csak abból képesek kiindulni, hogy az emberi tevékenység okozza a
felmelegedést, széles látókörük ezen túl nem terjed, az ellenérvekre süketek."

akkor nem tudom, miben különbözik ez az áltudomány képviselőinek emás
kérdésekben vallott hasonló kiindulópontjától?

Nem tudom ki írta már, aki a tényt (van-e globális felmelegedés? - persze,
hogy van, ehhez méricskélni sem kell, elég megnézni a több évtized eltéréssel
készült műholdfelvételeket vagy képeslapokat pl. a Kilimandzsáróról) el
kellene végre választani az okok vizsgálatától, mert amíg a kettő keveredik,
baj lesz. Nincs kedvem visszanézni a listát, ki emlegette ezt először, de
nagyon igaza volt. Azzal tagadni vagy kétségbe vonni a felmelegedés "emberi
tevékenység eredet okát", hogy nincs is felmelegedés és/vagy rosszak a
mérések, ott szerintem a gondolatmenet kiindulópontja rossz. Ennyire hülyének
már ne nézzük a kollégákat (különösen tetszett nekem a Kóta József által
küldött link, amin különböző helyekről mért CO2-sorozatokat hasonlított
össze, a szisztematikák kiszűrésére, köszönöm szépen - de mindegy, ha valaki
csak a neki tetsző méréseket veszi figyelembe, anélkül, hogy állítását
lépésről lépésre bizonyítaná, hogy azok valóban rosszak, csak egyszerűen
leostobázza őket - jaj, minek is a definiciója ez?...).

Elnézést a belekotyogásért... Engem Kóta József linkjei és a haosnló mérési
eredmények összehasonlítása meggyőzött róla (még az általam korábban küldött
műholdas linken lévő eredmények is egybevágnak az ő adataival), hogy a
CO2-koncentráció mérése nem hibás.

Üdvözlettel,
Csizmadia Szilárd

Von: