fizinfo - Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

  • From: Pál HIDAS <hidas.pal AT wigner.mta.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?
  • Date: Thu, 19 Feb 2015 12:10:48 +0100 (CET)

Alább azt vezettem le, hogy naponta fél Laki-egység, azaz 50 millió t
CO2-t juttatunk a levegőbe a fosszilis szén, köolaj és földgáz elégetésével.

De mennyi van a légkörben- Tudjuk, hogy 400 ppm, azaz 0,04%.

A Föld felszíne 500 millió km2, vegyük a légkör vastagságát 1 atm-ra normálva
20 km-nek, ez 10 milliárd km3 levegő. 1 m3 levegő tömege 1 kg, 1 km3-é 1 millió tonna, amiben 400 t CO2 van.
A légkörben tehát 4000 milliárd t CO2 van, ami 40 ezer Laki-egység.

Azaz 80 ezer napra van szükségünk ahhoz, hogy a mai becsült tempóban
nulláról a mai szintre töltsük pusztán fosszilis CO2-vel a légkört.
Ez 220 év. Sajnos nagyon egybeesik az ipari forradalom időskálájával.

Hidas Pál