fizinfo - Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

  • From: Istvan Balogh <baloghi.bp AT gmail.com>
  • To: szilard.csizmadia AT dlr.de
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?
  • Date: Tue, 17 Feb 2015 15:11:30 +0100

Kedves Kollégák,

Csizmadia Szilárd a nevemben is szólt. Már más tudományos közösségi oldalon
(researchgate) is szálltam ki megbeszélésből, mert valaki személyeskedett.

És ahogy az előző bejegyzésemben is írtam: a felmelegedés tény, nem is az a
fontos, hogy antropogén-e. Minden valószínűség szerint a következő
generációk bajban lesznek. Az igazi kérdés az, hogy lehet-e ez ellen tenni?

Semmivel nem jobb senkinek, ha egy olyan mértékű nem antropogén pozitív
hőmérséklet eltérés következik, mint amilyen a középkori "kis jégkorszak".
És sajnos az is rossz hír, hogy mindez nemcsak fizika. Ebben a folyamatban
része lehet (???) a nap hőmérséklet változásainak, a tengeráramlatoknak
(leállhat a Golf szállítószalag), de sajnos alapvetően befolyásolhatja a
helyzetet a tengerek és óceánok pH értéke, az algák CO2 kötő képessége, a
metántartalom amiről szarvasmarha tartással (folyamatos húsevéssel)
gondoskodunk és a továbbiakat majd színezi sajnos a társadalmak
viselkedése, a fejlődők törekvése arra, hogy nekik is ekkora legye az
ökológiai lábnyoma mint a fejletteknek, a szinte mindig és mindenhol a
következő pár hónapra koncentráló politikai vezetőkről nem is beszélve.
Annak ellenére, hogy ebből a sorozatból egy egészen kis szegmens hangyányi
részéhez értek, csak fel tudom mérni, hogy a többi része is keményen
tudomány...

Aki szerint az éghajlatváltozás nem tény, illetve vitatja, "nézzen körül"
jobban (sarkvidéki jégsapka adatok, gleccserekkel kapcsolatos mérések,
átlaghőmérsékletek idősorai és trendjei, tengerszint változások hasonló
adatai).
Aki az antropogén környezetrombolás létezésében kételkedik, olvasson utána
a globális adatoknak: erdős területek aránya, és a csökkenés üteme,
mezőgazdasági termelésre alkalmas termőtalajjal borított területek
csökkenése, növény és állatfajok számának csökkenése...
Aki a következmények komolyságában kételkedik, olvasson egy kis
történelmet, de elég, ha annak néz utána - okok, tények, tudományos
igényességgel -, hogy mi a fenétől történt Ruandában és Burundiban
mindannyiunk szeme láttára népirtás.

Annyiban vagyunk ilyen szempontból előrébb mint a XIV században, hogy nem
lesznek boszorkányégetések és a pestis helyett lehet másfajta váratlan
örömforrás, továbbá a háborúkat szakszerűbben és hatékonyabban fogják az
utódaink vívni.

Annyival vagyunk viszont rosszabb helyzetben mint a Titanic, hogy a
Kárpátia elvileg is, gyakorlatilag is tudott volna segíteni, viszont a Föld
eléggé egyedül kóvályog a naprendszerrel együtt - és mindemellett a
süllyedő hajón is nagyon sokáig hülyeségnek tartották, hogy baj van...

Mindezek miatt bocsánat, de szórakoztatónak és tragikusnak érzem, hogy
ebben a körben elhangzik a klímahisztéria kifejezés, és az antropogén
kontra természetes folyamat a fő kérdésfeltevés.

Üdv: Balogh István

2015. február 17. 12:27 írta,

--
Dr. Balogh István

tel: 06 30 431 6881

Ez az uzenet es annak barmely csatolt anyaga bizalmas, jogi vedelem alatt
all, a nyilvanos kozlestol vedett.
Az uzenetet kizarolag a cimzett, illetve az altala meghatalmazottak
hasznalhatjak fel. Ha On nem az uzenet
cimzettje, ugy kerjuk, hogy telefonon, vagy e-mail-ben ertesitse errol az
uzenet kuldojet es torolje az
uzenetet, valamint annak osszes csatolt mellekletet a rendszerebol. Ha On
nem az uzenet cimzettje, abban
az esetben tilos az uzenetet vagy annak barmely csatolt mellekletet
lemasolnia, elmentenie, az uzenet tartalmat
barkivel kozolnie vagy azzal visszaelnie.

This message and any attachment are confidential and are legally
privileged. It is intended solely for the
use of the individual or entity to whom it is addressed and others
authorised to receive it. If you are not
the intended recipient, please telephone or email the sender and delete
this message and any attachment from
your system. Please note that any dissemination, distribution, copying or
use of or reliance upon the
information contained in and transmitted with this e-mail by or to anyone
other than the recipient designated
above by the sender is unauthorised and strictly prohibited.