fizinfo - Re: Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

  • From: Laszlo Lindeisz <lindeisz AT gmail.com>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?
  • Date: Tue, 17 Feb 2015 17:29:22 +0100

Balogh István írta:

Mindezek miatt bocsánat, de szórakoztatónak és tragikusnak érzem, hogy
> ebben a körben elhangzik a klímahisztéria kifejezés, és az antropogén
> kontra természetes folyamat a fő kérdésfeltevés.

Az antropogén kontra természetes folyamat(ok) azért az egyik fő kérdés,
mert az antropogén esetben elvileg lehetőségünk lenne a klíma
befolyásolására. Erre a az utóbbi feltevésre épül már ma is jó néhány
hatalmas biznisz, mint pl. CO2-kvóta kereskedelem, szárazságtűrő
GMO-növények elfogadtatása, vízért folyó háborúk vizionálása, a közvélemény
riogatása a klímamenekültek áradatával, a szarvasmarha tartás korlátozása a
metánkibocsátás miatt más élelmiszerek elterjesztésének érdekében stb.

Gondoljunk az ózonpajzs esetére! Az antropogén CFC-k által okozott
ökológiai katasztrófából igen jól profitáltak és ma is profitálnak a
hűtőgépgyártók, kozmetikai cégek, gyógyszergyárak, bőrgyógyászok stb., nem
is beszélve a katasztrófákra éhes médiáról.

A földi klímának, mint rendkívül komplex, nehezen modellezhető rendszernek
egyetlen eleméről, a CO2-ről folyik most itt a vita. Egyrészt nem tudjuk,
hogy milyen modellben kellene gondolkoznunk, másrészt a felmelegedést
mutató hőmérsékleti görbe egyik emelkedő ágában vagyunk. Semmi okunk nincs
annak feltételezésére, hogy ennek a görbeszakasznak az előző évezredekéihez
hasonló fel-, illetve lefutása lesz.

A fosszilis energiahordozók kitermelésének korlátozásáról is olvastam a
napokban. Hát ez bizony vicces is, meg naiv is, pedig lehet, hogy
tudományos.

Üdvözlettel:
Lindeisz László