fizinfo - Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

  • From: Válas György <g.valas AT freemail.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?
  • Date: Sun, 15 Feb 2015 20:15:27 +0100 (CET)

On 14 Feb 2015 at 12:51, Jozsef Kota wrote:> Nem vagyok a temanak mukedvelo
fokon se szakertoje, de lenne egy kerdesem
> a "rosszul merik a CO2-t" - allitashoz. Ugy hangzott, mintha csak a Mauna
> Loan mernek, es ott logikusan magasabb erteket mernenek. A CO2-t merik az
> Antarktiszon is. A kettot 1960-2014 kozott osszehasonlitva
>
> Mauna Loa: felment kb 315-rol 397-re
> Antarktisz: felmet kb 315-rol 393-ra
>
> Nem latok nagy kulonbseget.
> Kedves Jocó!
A helyzet az, hogy mindig mindenki a Keeling-mérésre hivatkozik, abból is
az egyetlen egyszer mért 400 ppm-re. 315 ppm-et viszont tudtommal Keeling a
Mauna Loán soha nem mért, ez jégfúrásból vett, más módszerrel
(tömegspektrometriával) mért adat.
Azt viszont már futólag említettem, hogy a Vosztok-fúrás és egy másik
antarktiszi mélyfúrás tanúsága szerint az elmúlt egymillió év minden
interglaciálisában megemelkedett a szén-dioxid légköri koncentrációja. Ezt
követnie kell a jelenlegi interglaciálisnak is, tehát emberi beavatkozás
nélkül is növekednie kell a koncentrációnak. (Azért, mert a melegedő óceán
kevesebb CO2-t képes elnyelni a levegőből.) Üdvözlettel: Gyurka