tanforum - Re: [Tf] Osztalyzas + kirandulas

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Osztalyzas + kirandulas

  • From: Andras Lutter <rmgadmin AT rmg.c3.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Osztalyzas + kirandulas
  • Date: Thu Jun 21 17:15:01 2001

Kedves Kollegak!

1.

Nagyon tanulsagos volt ez a vita, mert az osszes problema felmerult, amivel
magam is talalkoztam. Sajnos csak nagy kozhelyeket tudok hozzafuzni.
Szamomra a konkluzio:

Minden eset egyedi, nem lehet altalanossagokban fogalmazni; akarmilyen
pontos rendszer alakitok ki, mindig elofordulhat, hogy lesz gyerek, akivel
szemben meltanyos elbiralast alkalmazok. Ezt csak az adott szituacioban
tudom majd megitelni.
Kulonbozoek vagyunk, kulonbozo ertekelesi modszerekkel. Ami az en tanitasi
modszeremhez passzol, az nem biztos, hogy masnak jol all, meg tudja fogni
vele a gyerekeket.
Magam egyebkent Dorozsmai Karcsi allaspontjahoz allok kozelebb: ugy
alakitom a jegyeket, hogy ev vegen atlag alapjan donthessek. Nem erzem magam
eleg tajekozottnak, hogy szubjektiv szempontok alapjan iteljem meg a jegyet;
meg mindig az atlag-modszernel tevedhetek kevesebbet. Egyebkent mar a
szemelyes preferenciaim is beleszolhatnanak, amit el szeretnek kerulni (bar
bevallom, hogy javitasi lehetoseget azert ajanlok fel azoknak, akikrol ugy
gondolom, nem hoztak magukat - de az atlag akkor is meg kell, hogy legyen).

2.

>kiegesziteskeppen. A lanyom magyar tanara az utolos tanitasi nap
>utolso orajan "Arany Janost" vette. Ilyenkor a jobb kezem mutatoujjat,
>enyhe nyomast kifejtve a halantekomhoz illesztem, majd laza, a
>fulzsir kitermelesehez hasonlo mozdulatokat teszek. Az illeto tanar

Nem tetszik, hogy az orvosok akar a beteg elleneben is osszetartanak, hogy
vedjek a presztizsuket. De az sem, hogy mi, tanarok, ilyen konnyen egymasnak
ugrunk. Engem ert mar igazsagtalan kritika, meggondolatlan eloitelet. Hat
titeket? Tiszteljuk egymast annyira, hogy legalabb egy felszinesen ismert
esetbol ne vonjunk le messzemeno kovetkezteteseket! Miert ne beszelhettek
volna Arany Janosrol, ahelyett, hogy pl. elmaradjon az ora? Felteszem, hogy
nem ez az egyetlen ora szolgalt Arany Janos kolteszetenek bemutatasara.

3.

Elmenyekben gazdag, gondoktol mentes, pihenteto nyari szunetet kivanok
mindenkinek! (Rendszergazdaknak gyorsan lezajlo nyari karbantartasokat is.)
Szeptemberben talalkozunk,

Sziasztok!

Lutter Andras (Radnoti Miklos Gimnazium, Dunakeszi)

Iskolank honlapja / our homepage is: www.dkrmg.sulinet.hu