tanforum - Re: Kerettantervek

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Kerettantervek

  • From: "Miklósi László" <ttegy AT mail.c3.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: Kerettantervek
  • Date: Tue Nov 9 22:58:22 1999

Szalayne Tahy Zsuzsa irta:
>A tarsadalmi ismeretek nem a jelenlegi filozofianak felel meg? (12-ben
>heti 1 ora)

Remelem, nem. (Marmint tartalmilag. Vagy az oraszamra gondoltal?)

>Hogyan valtozott emellett a tortenelem orak szama?

Ez sajnos igy van, 8. evfolyamon csokkent(!).

Persze legyunk realisak.

1. Igaz, hogy kellenek uj ismeretek? - Szerintem igen.
2. Igaz, hogy szukseg van a hagyomanyos targyakra? - Ezt szinte senki sem
vitatja, legfeljebb a tartalmukat.
3. Igaz, hogy minden"ceh" hazabeszel, a maga erdekeit vedi? - Persze.
4. Igaz, hogy a gyerek korlatlanul nem terhelheto? - Termeszetesen.

Ezzel a logikaval messzire nem jutunk.

Mindezek utan mi a megoldas? - Szerintem kizarolag a tananyag TENYLEGES,
GARANTALT ujragondolasa. Mennyi ismeretre, mennyi kepessegfejlesztesre van
szukseg?

Az oraszamharc egykonnyen nem megoldhato. Egy - persze lenyeges - kulonbseg
van ebben a korabbi valtozathoz kepest: akkor ezt a vitat helyi szintre
toltak, most kozpontilag kivanjak szabalyozni.

Miklo'si La'szlo'
Tortenelemtanarok Egylete
ttegy AT mail.c3.hu
http://www.tte.szemtanu.hu