tanforum - Re: Kerettantervek

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Kerettantervek

  • From: "Gracin Marko" <Gracin.tanar.EJG AT ejg-szeged.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: Kerettantervek
  • Date: Tue Nov 9 15:55:45 1999

Kicsit hozzaszolnek en is, pedig nem szoktam...

> Bocs, hogy osszeolloztam.
Szerintem olvassuk el a nevuket. Talaljunk ki valami hangzatosabbat,
mert az informatika olyan egyszeru, talan tul sokat hasznaljak az
emberek, ezert hetkoznapi. A "digitalis muveszetek es elektronikus
kereskedelem" sokkal "arisztokratikusabb". Igenis olyan nev kell,
mely "nagy dolgot" iger. Amikor kitalaltak a szamitastechnikai
munkakoroket, akkor divatba jott a programozo matematikus mellett a
rendszerprogramozo, de nem hiszem, hogy olyan nagy az elteres az
oktatasban. De milyen elokeloen hangzik. Kicsit kereskedni kell a
nevekkel is, ugy latszik.

> Azt meg ertenem, hogy a muveszetek kapnak nagyobb hangsulyt, akar azert,
> mert az illetekes elvtars erzelmei ilyenek, akar azert, mert politikai
> szempontbol a muvesz lelkek veszelytelenebbek. (Bar ez sem feltetlenul
> igaz).
Amikor en altalanosba jartam, akkor volt egy idezet a falon a rajz-
enek teremben: "Ha elvezni akarod a muveszetet, akkor muveszileg
kepzett emberre kell lenned." Talaljatok ki, ki mondta. Biztos
utirany lehet a mostani politikanak vajon?

> MOZGOKEPKULTURA
>
> Honnan veszik hozza a tananyagot? Csak nem a TV-bol? Vagy megnezetik
> es elemeztetik a tanulokkal azokat a magyar filmeket, melyek nezoszama
> evek alatt sem haladta meg a kormany IQ-janak atlagat?
Szerintem ehhez a legkonnyebb a tananyag. A ma gyereke nezi a tevet,
az mozgokep, nem.

> eppen egy sulit mutatnak. Valami informatika ora lehetett. Minden
> gyerek felnyitja az elotte levo laptopot, es a falra kivetitett kepen
> nyomonkoveti a tanar magyarazatat.
Igen, ezt en is lattam kabe fel eve, a Compaq bemutaton. Kar, hogy
erre nem szeretnenek kolteni, mert (egyaltalan van valodi mert)...

Udvozlettel:
Gracin Marko