tanforum - Re: Kerettantervek

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Kerettantervek

  • From: Ladanyi Gusztav <gusty AT csete.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: Kerettantervek
  • Date: Tue Nov 9 15:09:24 1999

Zsako Laszlo wrote:

> Tisztelt Kollegak!
>
> Mivel engem senki nem kotelezett (kert?) titoktartasra, igy leirom a
> pillanatnyi oraallapotot informatikabol.
>
> haromszorosa ebben a ket evben a TANC ES DRAMA, ketszerese a HON ES
> NEPISMERET.
> 11-12. osztalyban osszesen 31 ora. Ennel tobbet kap a TARSADALMI
> ISMERETEK, a TANC ES DRAMA, a HON ES NEPISMERET, valamint a
> MOZGOKEPKULTURA ES MEDIAISMERET. A MUVESZETEK ennek tobb mint a
> ketszerese.

Bocs, hogy osszeolloztam.

Azt meg ertenem, hogy a muveszetek kapnak nagyobb hangsulyt, akar azert,
mert az illetekes elvtars erzelmei ilyenek, akar azert, mert politikai
szempontbol a muvesz lelkek veszelytelenebbek. (Bar ez sem feltetlenul
igaz).

Amit azonban vegkepp nem ertek, hogy ki fogja tanitani? Hol vannak az
erre kepzett emberek? En emlekszem, hogy ezelott kb. 12 evvel a
felesegem egy Zsolnay-s iskolaban tanitott, s o, az orosz szakos
tanitoneni tanitotta a neptancot azert, mert leanykoraban tancolt
egy (delszlav) nemzetisegi egyuttesben. No ennyi koze volt a magyar
neptanchoz. Pedig Zsolnay-t nem sok iskola csinalt. Ha az a nehany
nem tudott megfelelo tanart biztositani, akkor most honnan lesz
minden iskolanak?

MOZGOKEPKULTURA

Honnan veszik hozza a tananyagot? Csak nem a TV-bol? Vagy megnezetik
es elemeztetik a tanulokkal azokat a magyar filmeket, melyek nezoszama
evek alatt sem haladta meg a kormany IQ-janak atlagat?

Elnezest a kifakadasert, de kezd nagyon telelenni a sutnivalo zoldsegem,
pedig pont ma kaptam brutto 1700 forint berfejlesztest. Es ezzel mar
a fejkvota (1300) folott vagyok.

gusty

ui: Tegnap nyomkodom a TV-t, es az egyik nemet csatornan
eppen egy sulit mutatnak. Valami informatika ora lehetett. Minden
gyerek felnyitja az elotte levo laptopot, es a falra kivetitett kepen
nyomonkoveti a tanar magyarazatat.

no comment