tanforum - Re: Kerettantervek

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Kerettantervek

  • From: "Debreczeni Laszlo" <debolaci AT mail.matav.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: Kerettantervek
  • Date: Thu Nov 11 17:44:20 1999

----- Original Message -----
From: Mészáros Tamásné
<meszi AT elender.hu>
To:
<tanforum AT sunserv.kfki.hu>
Sent: 1999. november 11. 3:17
> Kedves Debreczeni Laszlo!
> Nagyon orultem ennek a levelnek, ami megvilagitja a mediaismeret
> tanitasanak szerepet.
> DE: a tanulok az Internetet egyre inkabb mar egeszen kis kortol
> hasznaljak. Tehat a rossz szokasok, teves elkepzelesek akar mar 12
> eves korra is kialakulnak. Ebben az eletkorban a gyerekek
> gondolkodasa meg nem absztrakt, nem kepesek pl. a tarsadalmi
> nyilvanossag szintjen rendszerezni vagy elemezni. A dolgot
> kicsiben kell elkezdeni, meg kell tanulnia a technikat hasznalni,
> meg jo par evig iskolai oktatas kereteben, es itt rogton tanulnia
> [...]

Azt hiszem akkor rosszul fogalmaztam, mindossze annyit akartam jelezni, hogy
az informatika es a mediaoktatas egy "bekesebb vilag"ban egymas
szovetsegesei/partnerei is lehetnenek.
Arrol amit irtal viszont az jut eszembe, hogy nem hasonlo-e a helyzet vajon
a mediaoktatassal?
Tevezni vajon csak 5. osztalyosan kezd el az ember fia? Es vajon milyen a
hatasa lehet a kisgyermekkent teve elott eltoltott rengeteg idonek (a
kisgyerekes csaladokban sok helyutt csak "elektromos villanypasztornak"
tekintik a tevet. Addig sincs gond a kolokkel amig elotte ul es nezi)
Az a helyzet, hogy ennek komoly vegiggondolasa (tv, szamitogep hatasa a
kovetkezo generaciokra) nem csak ket tantargy, hanem az oktatasugy egeszere
nezve jelent kihivasokat.
Azt csak zarojelben jegyzem meg, hogy ha egy kicsit tavlatokban
gondolkodunk, akkor azt latjuk, hogy komoly esely a teve es a szamitogep
egyesulesere is. Szoval szerintem a kulonbsegek elemzese helyett inkabb a
tartos egyuttmukodesre kellene felkeszulni.

Udv: DLaci