tanforum - Re: Kerettantervek

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Kerettantervek

  • From: "Debreczeni Laszlo" <debolaci AT mail.matav.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: Kerettantervek
  • Date: Thu Nov 11 17:44:17 1999

> Azt hiszem kicsit elertetted a "hoborgest".
> - A megjegyzesem nem a tobbi muveltsegi kor ellen szolt.
> - A tananyagra es a TV-re vonatkozo megjegyzesem a tevek es mozik
> kinalatat ohajtotta cikizni. Tovabbra is tartom, hogy a mai mozgokepek
> zomenek koze nincs a kulturahoz. (Tisztelet a keves kivetelnek.)

Azokkal ertek egyet, akik ugy gondoljak, hogy a KULTURA-an kivul is letezik
egy olyan evezredes gyokerekkel biro kultura (amit tomegkulturanak is
szoktak hivni), amellyel mindenkeppen erdemes foglalkozni az iskolanak is
(nyilvan nem olyan formaban mint a klasszikusokkal.)

> - Tiszteletre melto a felkeszultsegetek, de vajon van ebben az orszagban
> kb. 4-5 ezer kepzett media pedagogus, es ugyanannyi drama-tanc, stb.?
>
> Tehat nem az ellen szoltam, hogy ezeknek az ismereteknek az oktatasa
> bekeruljon a kozoktatasba, hanem az ellen, hogy ezt ugy tegyek, hogy
> nincs kivel.

Ez egy ordogi kor, nalunk is hatalmas vitak voltak errol, de ezek soran az a
meghatarozo velemeny alakult ki, hogy amennyiben nem valik onallo tantarggya
a terulet, hosszabb tavon sem lesz esely a kepzett pedagogus reteg
kialakulasara (se onallo tanarkepzesre, se taneszkoz fejlesztesre, se
modszertan kialakitasara stb.) Ez persze nagyon leegyszerusito valasz, de a
korrekt valasz egy-ket oldalt kitenne.

Udv: DLaci