tanforum - Re: Kerettantervek

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Kerettantervek

  • From: "M�sz�ros Tam�sn�" <meszi AT elender.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: Kerettantervek
  • Date: Thu Nov 11 04:10:16 1999

Debreczeni Laszlo írta:

> Kedves kollegak!
mas ismeretanyagok szapulasa nem a
> legszimpatikusabb taktika sajat pozicioink erositesere.
> (Csak erdekessegkent jegyzem meg, hogy a mediaismeretek resz egyebek mellett
> a tomegkommunikacios rendszerekkel is foglalkozik, igy tobbek kozott az
> internettel - amelynek kialakulasat, szerepet talan jobban meg lehet erteni
> ha ismerjuk a tarsadalmi nyilvanossag formainak, technikainak eddigi
> tortenetet - ezert szerintunk lehetnenek olyan tartalmi kapcsolodasok,
> melyek az informatika es a mediaismeret teruleteket is osszekotik.

Kedves Debreczeni Laszlo!
Nagyon orultem ennek a levelnek, ami megvilagitja a mediaismeret
tanitasanak szerepet.
DE: a tanulok az Internetet egyre inkabb mar egeszen kis kortol
hasznaljak. Tehat a rossz szokasok, teves elkepzelesek akar mar 12
eves korra is kialakulnak. Ebben az eletkorban a gyerekek
gondolkodasa meg nem absztrakt, nem kepesek pl. a tarsadalmi
nyilvanossag szintjen rendszerezni vagy elemezni. A dolgot
kicsiben kell elkezdeni, meg kell tanulnia a technikat hasznalni,
meg jo par evig iskolai oktatas kereteben, es itt rogton tanulnia
kell az etikai es a jogi vonatkozuasokrol is. Igy az Informatika
eppen elokesziti a Mediaismeretet, mar persze, ha van Informatika,
es ezt nem oldja meg az 5-6. oszt. 19 ora.
Az a diak, aki mar megtanulta - nem az iskolaban, hogy nem baj, ha
ellopja a mas publikaciojat, programjat, ha fajuldozo vagy
bombagyarto oldalakat ismerni sikk, mar nem nagyon lesz vevo arra,
hogy a fejeben rendet csinaljon a Mediaismeret.

Udv Meszaros Tamasne Jutka