tanforum - Re: Kerettantervek

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Kerettantervek

  • From: Szalayne Tahy Zsuzsa <sztzs AT aeg.c3.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: Kerettantervek
  • Date: Tue Nov 9 17:02:49 1999

Tisztelt Kollegak!

Nem vedeni akarom, de ez a leiras a valosagos viszonyokrol, korabbi
szokasoktol valo elteresrol nem sokat mond. Pl.:
A tarsadalmi ismeretek nem a jelenlegi filozofianak felel meg? (12-ben
heti 1 ora) Hogyan valtozott emellett a tortenelem orak szama?
Tancot a szallagavato elott eleg gyakran tanitanak kulonbozo (altalaban
tesi, vagy +) ora kereteben. Hogyan valtozott ehhez a tesi orak szama?
A rajz es enekorakrol a korabban kiadott verzioban a napjainkban
szokasos 9-12-ig 1-1 ora helyett csak a fele volt, ha az ervunket - 1
ora keves barmire - hangoztatjuk, akkor az ezekre a regota bevezettett
targyakra is ervenyes kellene legyen, akkor o"k az evi fel orara jogosan
panaszkodtak. (Mit takar a muveszetek? rajz+enek+x x=tesi, tanc, drama,
vagy mi?

Az viszont nem derul ki, hogy mennyi a szabad orak szama (fakultacio,
erettsegi elokeszito...,) mennyi a felosztott oraszam - mert ha 25
orabol jut ennyi az informatikara, az nem is olyan rossz, ha 32-bol az
igen.

> Azt meg ertenem, hogy a muveszetek kapnak nagyobb hangsulyt, akar azert,
> mert az illetekes elvtars erzelmei ilyenek, akar azert, mert politikai
> szempontbol a muvesz lelkek veszelytelenebbek. (Bar ez sem feltetlenul
> igaz).
>
> Amit azonban vegkepp nem ertek, hogy ki fogja tanitani?

A korabban latott kerettantervi oraszambol az derult ki, hogy egy
atlagos kozepiskolaban kb heti 8 enekoraval kell szamolni. azaz kb 1/2
enektanar/iskola

--
Szalayne Tahy Zsuzsa

sztzs AT aeg.c3.hu