fizinfo - Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?

  • From: Válas György <g.valas AT freemail.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes?
  • Date: Tue, 17 Feb 2015 20:51:06 +0100 (CET)

On 17 Feb 2015 at 15:11, Istvan Balogh wrote: >
> És ahogy az előző bejegyzésemben is írtam: a felmelegedés tény, nem
> is az a fontos, hogy antropogén-e. Minden valószínűség szerint a
> következő generációk bajban lesznek. Az igazi kérdés az, hogy
> lehet-e ez ellen tenni?
> Az igazi kérdéshez tartozik az is, hogy meddig tart a felmelegedés
> időben és hőmérsékletben. Erre pedig a múltbeli klímaváltozások rejtik a
> választ. Sajnos kétértelmű választ. 4200 éve, 3100 éve, 2000 éve, 1000
> éve és 900 éve voltak a legutóbbi klímacsúcsok. A nagy kérdés az, hogy a
> [...]
Egyáltalán nem mellékes azonban az a kérdés sem, hogy mi a felmelegedés
oka. Ha a felmelegedés nem antropogén, hanem a naptevékenység változásai
okozzák, akkor ugyanis nem tehetünk ellene, akkor a CO2-kibocsátás elleni
hisztérikus kampány csak ködszurkálás. (Eltekintve attól a
mellékkörülménytől, hogy a fosszilis tüzelőanyagokkal való takarékoskodást
tényleg szolgálja.) Válas György