tanforum - Re: [Tf] (szak) tanarhiany

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] (szak) tanarhiany

  • From: Vecsei Balázs <vecseib AT math.bme.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] (szak) tanarhiany
  • Date: Thu Jan 17 15:00:00 2002

Kedves Lista

> Nem akarok más szakokat fikázni, de egy matek szakos dolga a szakmai
> fejlõdés tekintetében sokkal egyszerûbb. A matematikai tananyag sokkal
> lassabban változik. Egy emberöltõ alatt szinte mérhetetlen. Ugyanez
> informatika esetében: szinte évrõl-évre változik. Ha valaki tartja az

Nem tudom, szerintem a kozep es altalonos iskolai matek tanitasnak
surubben kene valtozni a felvetettnel, az info-nak meg ritkabban.

Szerintem a matekban szereplnie kene modernebb dolgoknak is, pl valszam,
statisztika, lin alg, ugyan nem modern de ettol meg szerepelnie kene
az elemi analizisnek is, legalabbis szvsz. Az egyetemeken, foiskolakon ezt
tanitjak az elso felevben, es nagyon sokaknak komoly gondot okoz.

Info: itt is vannak standard, evente nem valtozo dolgok pl: unix alapjai
es nem csak az alapjai, tipografi, security alapjai, netikett, az internet
es egyeb halozatok alapjai. Szemelyes tapasztalat, hogy a Bugat Pal
Termeszetismereti verseny dontojebe jutottaknak gondot okoznak a
file-muveletek, a file-ok elnevezese, a szamtech angol megertese. Elemi
keresesi muveletek, bibliografia irasa, az internetes forrasok ertekelese.
Ezek nem valtoznak evente, a bal felso sarokban levo ikon igen.

bal

---***---
Vecsei Balazs
a bme ttk 4-ed eves